Niet factureren is één van de vier types facturatie-afspraken die je kunt kiezen in QicsMilestones. Niet factureren gebruikt je als je wil weten hoeveel tijd (en geld) werkzaamheden kosten, maar deze werkzaamheden niet worden gefactureerd. Dit kan gelden bij werkzaamheden voor een klant, maar geldt ook voor interne werkzaamheden..
Hieronder lees je welke velden je minimaal moet invullen om deze facturatievorm in te richten. Open het project waar je deze facturatievorm voor wilt gebruiken.
Klik op:
- tabblad [Facturatie-afspraken];
- het plusje
- Niet factureren
Je begint op het tabblad [Algemeen]:
Onderstaand volgt een toelichting van de belangrijkste velden per tabblad. Zie voor de volledige uitleg van de velden het document 'Hoe maak ik een project'. Voor alle tabbladen geldt dat vetgedrukte velden met een asterisk * verplicht zijn.
[Algemeen]
- Bij Naam * vul je de naam van de facturatievorm in;
- bij Klant * de naam van de klant;
- bij Begindatum * de datum vanaf wanneer deze facturatieafspraak geldt
[Teams]
- Je kiest Alle Medewerkers als iedere medewerker op deze facturatieafspraak tijd en onkosten mag schrijven;
- Je kiest een Bestaand team (Aangemaakt via [Organisatie]->[Medewerkers]->[Teams]) wanneer een bepaald groep (competentie, afdeling, specifieke medewerkers) van medewerkers op deze facturatieafspraak tijd en onkosten mag schrijven;
- Je kiest een Team op maat wanneer specifiek voor deze facturatieafspraak een selectie van medewerkers tijd en onkosten mag schrijven;
We adviseren om zo veel mogelijk van bestaande teams gebruik te maken. Wanneer je een nieuwe medewerker aan een bestaand team toevoegd is deze ook automatisch aan alle facturatieafspraken gekoppeld.
[Uurartikelen]
Hier geef je aan op welke uurartikelen medewerkers tijd mogen schrijven.
- Je kiest Alles om medewerkers op alle uurartikelen te laten schrijven;
- Geselecteerd als medewerkers niet op alle uurartikelen mogen schrijven. Je kunt de gewenste artikelgroep(en) of artikelen selecteren. Wij adviseren om een artikelgroep te koppelen, wanneer er een artikel bijkomt kun je eenvoudig het artikel aan een groep toevoegen en is dit artikel beschikbaar op alle facturatieafspraken waar deze artikelgroep aan gekoppeld is.
[Onkostenartikelen]
Hier geeft u aan op welke onkostenartikelen medewerkers kunnen boeken.
- Je kiest Alles om medewerkers op alle onkostenartikelen te laten boeken;
- Geselecteerd als medewerkers niet op alle onkostenartikelen mogen boeken. Je kunt dan kiezen op welke artikelen of artikelgroepen dan wel. Wij adviseren om een artikelgroep te koppelen, wanneer er een artikel bijkomt kun je eenvoudig het artikel aan een groep toevoegen en is dit artikel beschikbaar op alle facturatieafspraken waar deze artikelgroep aan gekoppeld is.
[Uurtarieven]
- Je brengt uren niet in rekening, maar deze hebben wel een waarde. Door het juiste uurtarief toe te passen is de waarde inzichtelijk. Uitleg over de verschillende tarieven vindt je via deze link over uurtarieven.
[Onkostentarieven]
- Hier geef je de tarieven aan voor de onkosten. Ook hier geldt: je brengt het in niet rekening, maar je wilt wel weten wat de onkosten zijn.
Na invullen van alle tabbladen klik je op Ok om op te slaan.
Opmerkingen