Release 20 september 2024

Volgen

Wijzigingen:

  • Budgetbreakdown nog overzichtelijker;
  • Drag & drop in budgetbreakdown;
  • Projectstatus uitgebreid;
  • Tag filters in het scherm Capaciteitsplanning;
  • Pop-up verlofuren verbeterd;
  • Taken filteren in Planningsschermen;
  • Correctie functie facturen uitgebreid;
  • Voorkeursinstellingen geoptimaliseerd.

Budgetbreakdown nog overzichtelijker

Om de budgetbreakdown nog overzichtelijker te maken, zijn kolommen hernoemd en worden de meeste kolommen gegroepeerd weergegeven. Zie hieronder bijvoorbeeld de kolomgroepen 'Aantal uren' en 'Bedrag per uur':

Op deze manier krijg je nog sneller inzicht in de stand van zaken.

Drag & drop in budgetbreakdown

Budgetregels verplaatsen binnen de budgetbreakdown was altijd al mogelijk, maar vereist het nodige  wat knip- en plakwerk. Dat is vanaf nu verleden tijd. Klik met de muis helemaal links op de budgetregel en verplaats vervolgens de budgetregel naar de gewenste plek in de budgetbreakdown. Onderstaand wordt de budgetregel 'Aangiftes' in een paar muisklikken naar beneden verplaatst:

1 2 3

Projectstatus uitgebreid

Vanaf deze release is het mogelijk om een projectstatus inactief maken, of de weergave volgorde van de projectstatussen wijzigen:

Tag filters in het scherm Capaciteitsplanning

Met zogenaamde 'tag filters' kan een scherm worden gefilterd op bepaalde waarden, zonder dat gegevenskolommen in het scherm opgenomen hoeven worden. Dit principe was al toegepast in de schermen Productie en Projectplanning en is nu ook beschikbaar gemaakt in het scherm Capaciteitsplanning:

Het scherm toont de gewenste gegevens zonder dat kolommen zijn toegevoegd zodat het scherm optimaal kan worden benut voor inzicht in de gegevens.

Pop-up verlofuren verbeterd

In de pop-up met de verlofuren (scherm Invoeren uren/onkosten) waren er vragen over de interpretatie van de getallen van de opgenomen verlof- en tijd voor tijd uren. Door deze getallen van een '-' teken te voorzien is dit verholpen:

Taken filteren in Planningsschermen

Per planningstaak kan worden bijgehouden in hoeverre de taken zijn afgerond. Is er bijvoorbeeld 1 deliverable en vul je in het veld 'Afgerond' 0,5 in, dan is deze taak voor 50% gereed:

Om taken te kunnen tonen die nog niet gestart zijn, in bewerking zijn of zijn voltooid, is het filter 'Status van taak' toegevoegd in de planningsschermen:

Het filter 'Status van taak' biedt de mogelijkheid om taken met een bepaalde status te tonen of juist uit te sluiten:

De drie filtermogelijkheden komen als volgt overeen met het percentage afgerond:

Status Percentage
Niet gestart 0%
In bewerking >0% en < 100%
Voltooid 100%

Correctie functie facturen uitgebreid

Voor facturen met voorschotten en verrekeningen was in de afgelopen maanden de correctiefunctie uitgeschakeld. Nadat verbeteringen zijn doorgevoerd in de software, is deze functie ook voor facturen met voorschotten en verrekeningen weer beschikbaar. Wil je meer weten over de correctie functie, lees dan verder in dit artikel.

Voorkeursinstellingen geoptimaliseerd

Rechtsboven in het scherm kan worden gekozen voor 'Mijn voorkeuren':

De voorkeursinstellingen voor de regionale opmaak, die onder andere van invloed is op de datumweergave, is vanaf deze release automatisch in overeenstemming met de ingestelde taal: 

Wil je hiervan afwijken, dan kun je altijd een andere taal instellen en zullen de regionale instellingen van het geselecteerde formaat in QicsMilestones worden toegepast.

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk