e-mail verzender niet gevalideerd

Volgen

Uw beheerder geeft aan dat alle stappen voor het valideren van uw e-mailadres voor het verzenden van de facturen zijn doorlopen. Maar de melding [e-mail verzender niet gevalideerd] blijft?

 

mceclip3.png

De gegevens die de beheerder nodig heeft voor het aanmaken van een DNS record, kunt u zelf opvragen.

Ga naar het hoofdmenu >> organisatie > bedrijven > tabblad [facturatie] en klik op [valideren].

U krijgt dan een vergelijkbaar scherm te zien, met uw eigen domeinnaam.

 

mceclip2.png

 

Aandachtspunten:

Wat er mis kan gaan:

De provider vult zelf al de domeinnaam in

Veel hosting providers vullen zelf al de domeinnaam aan. Let dus op als je bijvoorbeeld em123.vulhieruwbedrijfin.nl aanmaakt, dat je niet per ongeluk em123.vulhieruwbedrijfin.nl.vulhieruwbedrijfin.nl aanmaakt. Je hoeft in dat geval dus alleen de em123 (sub domain prefix) in te vullen. Dit verschilt per provider.

Je kunt dit eenvoudig controleren door via Network Tools: DNS,IP,Email (mxtoolbox.com) een CNAME lookup te doen op de em123.vulhieruwbedrijsnaamin.nl.vulhieruwbedrijsnaamin.nl.

Als die bestaat dan is dat het probleem.

 

De 'value' wordt aangevuld

Wat ook vaak voorkomt is dat de 'value' wordt aangevuld. Dit lijkt op het vorige probleem. Het verschil is dat het vulhieruwbedrijfin.nl achter sendgrid.net wordt gezet.

Dus bijvoorbeeld: u12345678.wl123.sendgrid.net.vulhieruwbedrijfin.nl. Ook dat kun je snel zien via de mx toolkit. De oplossing is bij de meeste providers om een . (punt) achter sendgrid.net te zetten.

 

De S1 en S2 records bestaan al

Mocht je al bestaande CNAME records hebben voor s1._domainkey en s2._domainkey, bijvoorbeeld omdat een andere leverancier ook gebruik maakt van SendGrid, dan kun je contact met ons opnemen via support@qics.nl.

We kunnen dan een aangepast DKIM selector maken, bijvoorbeeld qm1._domainkey.

 

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk