Het e-mailadres moet gevalideerd zijn om e-mails vanuit QicsMilestones via Sendgrid te kunnen versturen.
Als de systeembeheerder aangeeft dat alle stappen voor het valideren van uw e-mailadres voor het verzenden van de facturen zijn doorlopen, maar de melding [e-mail verzender niet gevalideerd] blijft, dan doe je het volgende.
De gegevens die de beheerder nodig heeft voor het aanmaken van een DNS record, kunt je zelf opvragen.
Ga naar het hoofdmenu >> organisatie > bedrijven > tabblad [facturatie] en klik op [valideren].
Je krijgt dan een vergelijkbaar scherm te zien, met je eigen domeinnaam.
Wat er mis kan gaan:
De provider vult zelf al de domeinnaam in
Veel hosting providers vullen zelf al de domeinnaam aan. Let dus op als je bijvoorbeeld em123.uwdomein.nl aanmaakt, dat je niet per ongeluk em123.uwdomein.nl.uwdomein.nl aanmaakt. Je hoeft in dat geval dus alleen de em123 (sub domain prefix) in te vullen. Dit verschilt per provider.
Je kunt dit eenvoudig controleren door via Network Tools: DNS,IP,Email (mxtoolbox.com) een CNAME lookup te doen op de em123.uwdomein.nl.uwdomein.nl.
Als die bestaat dan is dat het probleem.
De 'value' wordt aangevuld
Wat ook vaak voorkomt is dat de 'value' wordt aangevuld. Dit lijkt op het vorige probleem. Het verschil is dat het uwdomein.nl achter sendgrid.net wordt gezet.
Dus bijvoorbeeld: u12345678.wl123.sendgrid.net.uwdomein.nl. Ook dat kun je snel zien via de mx toolkit. De oplossing is bij de meeste providers om een . (punt) achter sendgrid.net te zetten.
De S1 en S2 records bestaan al
Mocht je al bestaande CNAME records hebben voor s1._domainkey en s2._domainkey, bijvoorbeeld omdat een andere leverancier ook gebruik maakt van SendGrid, dan kun je contact met ons opnemen via support@qics.nl.
We kunnen dan een aangepast DKIM selector maken, bijvoorbeeld qm1._domainkey.
Technische uitleg:
Meer technische uitleg kun je vinden op: Sender Identity en How to set up domain authentication
Opmerkingen