Hoe maak ik een los voorschot aan

Volgen

Dit artikel legt uit via welke stappen u een los voorschot aanmaakt om te factureren.

Allereerst is een project nodig om de voorchotten voor aan te maken. Bekijk dit artikel om te lezen hoe u een project aanmaakt. Om een voorrschot te maken, heeft u een facturatie-afspraak nodig van het type 'Voorschotten':

mceclip0.png

 

Op het tabblad 'Voorschotten' kunt u met het plusje direct een voorschot aanmaken. Er volgt dan een pop-up:

mceclip1.png

 

In deze pop-up vult u de gegevens als volgt aan:

  1. Datum die aan het voorschot wordt meegegeven;
  2. Het aantal voorschotten dat u wilt aanmaken;
  3. Het aantal maanden tussen de facturatie van de aan te maken voorschotten;
  4. Hier kunt u dubbelchecken of de interval die u bij (3) heeft ingesteld, tot het juiste resultaat leidt. Deze datum geeft aan tot wanneer het laatste voorschot zal worden gefactureerd;
  5. Hier vult u eventueel de omschrijving in, die u wilt meegeven op de factuur;
  6. Hier vult u het artikel in dat u wilt gebruiken om het voorschot voor aan te maken. Let op: dit is een verplicht veld;
  7. Het aantal dat per factuurregel wordt gebruikt;
  8. Prijs die op de factuurregel zal worden gebruikt voor het voorschot;
  9. Totaalbedrag van het voorschot die u wilt aanmaken.

Wanneer u alles invult zoals in het screenshot hierboven, dan zal - nadat u op OK klikt - het voorschot worden aangemaakt:

mceclip2.png

 

Het voorschot kunt u vervolgens via het voorschot facturatie proces factureren aan de klant.

Voor meer informatie zie: Hoe factureer ik een voorschot.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk