- Ga naar de menubalk links op het scherm en klik op >>
- Ga naar [Projecten]
- Zoek het betreffende project op. Bestaat het project nog niet, maak dan eerst een nieuw project aan.
- Kies voor de tab [Budgetten], het volgende scherm verschijnt:
- Setting: [Is het budget verplicht bij het invoeren van uren en onkosten?] Kies je hier voor [Nee], dan is het mogelijk om uren en onkosten te registreren zonder dat deze gekoppeld zijn aan een budget.
- Setting: [Is het budget zichtbaar bij het invoeren van uren en onkosten?] Met deze optie heb je de mogelijkheid om budgetsignalering voor dit project bij het invoeren van de uren te verbergen.
Je kunt ervoor kiezen om een algemeen budget aan te maken of het budget op te delen in meerdere budgetregels via [Open budget breakdown].
- Een algemeen budget vul je direct in bovenstaande scherm [Budgetten] in.
- Het verkooptarief kun je laten berekenen op basis van de instellingen per facturatieafspraak of je kunt zelf een tarief invoeren. Dit is van toepassing voor de verkooptarieven, kostprijstarieven en de onkosten.
- Kies je voor het aanmaken van een breakdown, dan klik je op [Open budget breakdown].
- Hier kun je een uitgebreid budget vastleggen dat bestaat uit meerdere budgetregels. Door op het plusje te klikken, voeg je een budgetregel toe.
[Restricties]
Op het tabblad [Restricties] kun je een specifieke medewerker en/of artikel koppelen. Bij het invoeren van de uren en onkosten kan op het budget dan alleen worden geschreven door specifieke medewerkers en/of bepaalde artikelen.
[Facturatie-afspraken]
Op het tabblad [Facturatie-afspraken] kun je een facturatie-afspraak aan de budgetregel koppelen. De budgetregel is vervolgens alleen beschikbaar voor medewerkers en artikelen die aan de facturatie-afspraak zijn gekoppeld.
Opmerkingen