Hoe maak ik een project aan: tab [Algemeen]?

Volgen
  • Ga naar de menubalk links op het scherm en klik op >>
  • Ga naar [Projecten] 
  • Klik linksboven op het plusje in het bolletje [Nieuw]
    mceclip1.png
  • Onderstaand scherm wordt getoond:

mceclip0.png

  • NB: De vetgedrukte velden met een * zijn verplicht.
  • Voer bij [Projectnaam]* een projectnaam in. NB: Je kunt alleen een nieuw project aanmaken bij een bestaande klant/relatie. Wilt je een nieuw project invoeren voor een nieuwe klant/relatie, maak dan eerst de klant/relatie aan. 
  • Voer bij [Projectcode] een code in. Laat je dit veld leeg, dan genereert het systeem zelf een code. 
  • Selecteer een [Klant]*
  • Selecteer een [Projectmanager]* uit de lijst.
  • Voer een [Kostenplaats] in (optioneel)
  • Selecteer een [Projectcategorie] uit de lijst (optioneel)
  • Voer de [Status] in. Een projectstatus geeft de status weer van een project en is puur informatief. Standaard is  de projectstatus [Open] geselecteerd. Je kunt zelf projectstatussen toevoegen of aanpassen.
  • Klik bij [Is actief] Ja of Nee in. Als je Nee aanklikt, houdt het in dat het project niet actief is (en bijvoorbeeld later actief kan worden gemaakt). Er kunnen geen uren op worden geschreven
  • Vul [Startdatum project] in (optioneel)
  • Vul [Datum einde project] in (optioneel)
  • Klik bij [Planning toestaan] Ja of Nee in. Indien je Nee aanklikt, kan er geen planning aan dit project toegevoegd worden.
  • Geef aan of de projectmanager, lijnmanager of gemachtigde uren en onkosten die op het project worden geschreven kan goedkeuren.
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk