Servers & verbindingen | Geen issues | |
Performance | Geen issues | |
Functioneel | Geen issues |
1 maart 2021 - Performance problemen
11:00
De betreffende opdracht is gestopt. De performance-problemen zijn verholpen.
10:40
Het probleem is veroorzaakt doordat een klant per ongeluk de functie 'verwerken ongedaan maken' heeft opgestart voor een selectie van 12.000 facturen. Dit zorgt voor een overbelasting van de servers.
10:15
In afwachting van een oplossing hebben we extra servers geactiveerd.
10:10
Er wordt melding gemaakt van een trage performance. Daarnaast is het soms is het niet mogelijk om in te loggen. We onderzoeken het issue.
1 februari 2021 - QicsMilestones traag
09:40
Klanten constateren dat de performance van QicsMilestones weer in orde is.
09:35
Development team constateert een storing op Azure met de ' redis cache'. Er wordt ook geconstateerd dat het probleem zich inmiddels herstelt. Verwacht wordt dat probleem zichzelf binenn enkele minuten oplost.
09:10 uur
Er wordt melding gemaakt van een trage performance. Daarnaast is het soms is het niet mogelijk om in te loggen. We onderzoeken het issue.
10 november 2020 - QicsMilestones niet bereikbaar
09:40 uur
Alle onderdelen zijn herstart. QicsMilestones is volledig bereikbaar
09:20 uur
Sommige klanten ondervinden nog problemen met inloggen. We onderzoeken of alle onderdelen succesvol zijn herstart.
09:15 uur
Alle servers zijn herstart. QicsMilestones is weer bereikbaar.
08:40 uur
Door een technische storing is QicsMilestones niet bereikbaar. De servers worden herstart.
28 september 2020 - Klantnaam wordt niet direct getoond
29 september 23:00 uur
Hotfix opgeleverd, probleem verholpen.
15:00 uur
Het probleem is gevonden en opgelost. De oplossing wordt dinsdagavond 29 september opgeleverd in een hotfix.
11:45 uur
Bij het opslaan van een zojuist ingevoerde uren- en onkostenboeking, wordt de klantnaam niet direct getoond:
Het probleem doet zich alleen voor als u de invoer groepeert op klant en project. Wij werken aan een oplossing van dit issue.
Tijdelijke oplossingen:
1. Ververs de pagina (met F5 of met de verversknop). Na het verversen is de klantnaam wel zichtbaar.
2. Schakel de groepering op 'Klanten en projecten' (tijdelijk) uit, door bij de pagina voorkeuren te kiezen voor ' Geen groepering'.
1 september 2020 - Problemen performance
11:20 uur
Er zijn problemen geconstateerd met de performance. Het development team is geinformeerd en is met spoed het problem aan het onderzoeken.
11:50 uur
De performance is weer op het gewenste niveau.
31 augustus 2020 - Problemen met inloggen en performance
15:30 uur
Er zijn problemen geconstateerd bij het inloggen Bij sommige gebruikers lukt het soms wel en soms niet. Ook de performance schommelt. Het development team is geinformeerd en is met spoed het problem aan het onderzoeken.
16:15 uur
Het inloggen werkt weer en de performance is weer op het gewenste niveau.
14 mei 2020 - Problemen geconstateerd met koppeling Twinfield
15:00 uur
Er zijn problemen geconstateerd met de koppeling van Twinfield. Facturen worden niet meer gesynchroniseerd en krijgen de foutmelding: 'The synchronization of invoiceheader with name XXX and code failed (cluster is empty!)'. Het probleem ligt aan het feit dat de inlogpagina van Twinfield het tijdelijk niet doet. Tot die tijd raden we aan om facturen niet te verwerken richting Twinfield.
15:50 uur
De storing is door Twinfield verholpen
24 maart 2020 - Problemen geconstateerd in het scherm ‘facturatie voortgang’
Er zijn problemen geconstateerd in het scherm facturatie voortgang waardoor tellingen mogelijk niet juist worden weergegeven of verrekenfacturen niet juist worden gemaakt. We werken aan een oplossing en zullen deze oplossing middels een hotfix installeren. Tot die tijd raden we aan om te factureren vanuit het scherm ‘productie’.
27 maart
Porbleem opgelost door het installeren van een hotfix
26 februari 2020 - Issue bij het laden van QicsMilestones data in Power BI
Momenteel zijn er problemen met het verversen van de QicsMilestones gegevens in Power BI als gevolg van performance problemen met Microsoft Azure. We werken aan een oplossing. Tot die tijd zullen de gegevens van QicsMilestones in Power BI helaas niet volledig zijn bijgewerkt. Onze excuses voor het ongemak.
27 februari
Storing opgelost, alle gegevens worden volgens de ingestelde schedules correct bijgewerkt.
9 mei 2019 - Issues bij het opslaan van urenboekingen in Silverlight
22:00 uur
Hotfix geinstalleerd, hiermee moet het probleem verholpen zijn.
14:45 uur
Het issue is gevonden en opgelost in een hotfix. Deze hotfix wordt vanavond om 22:00 uur geplaatst.
14:15 uur
Het kan het voorkomen dat het opslaan van uren die via Silverlight ureninvoer zijn aangemaakt, niet lukt. Voor de ingevoerde uren blijft dan een sterretje (*) staan. Dit komt niet bij alle gebruikers voor. We zijn op zoek naar de oorzaak en een oplossing. Indien het bij u voorkomt, klik dan op de ‘Ververs’ knop bovenaan de pagina en probeer het opnieuw of voer de uren in via de HTML pagina voor ureninvoer.
Opmerkingen