Wat zijn facturatie-afspraken

Volgen

De facturatie-afspraak bepaalt wat er wordt gefactureerd naar de klant, maar ook wat er door wie mag worden geschreven op een project en tegen welk tarief.

Een facturatie-afspraak is altijd gekoppeld aan een project. Hoe je een project aanmaakt vind je in het document 'Hoe maak ik een project'. Een project bevat minimaal één facturatie-afspraak, maar kan ook meerdere (verschillende) facturatie afspraken bevatten. Kies voor het aanmaken van een facturatie-afspraak voor één van onderstaande opties:

  1. Hoe maak ik een facturatie-afspraak Uren & Onkosten aan?
  2. Hoe maak ik een facturatie-afspraak Voorschotten aan?
  3. Hoe maak ik een facturatie-afspraak Termijnen aan?
  4. Hoe maak ik een facturatie-afspraak Niet factureren aan?

Samengevat kies je voor:

  1. Uren & Onkosten als je wilt factureren op basis van uren * tarief;
  2. Voorschotten als je voorschotten wilt factureren die je later verrekent met daadwerkelijk bestede uren en/of onkosten;
  3. Termijnbedragen als je periodieke facturen aan wilt maken, bijvoorbeeld voor het maandelijks factureren van een contract of abonnement. (Uren en onkosten geschreven op dit type facturatie-afspraak verschijnen nooit op de factuur.) Je gebruikt ook termijnbedragen wanneer je een vaste prijsafspraak met de klant hebt gemaakt;
  4. Niet factureren als je uren en of onkosten bij wilt houden, maar hier geen facturen van wilt maken. Bijvoorbeeld voor interne projecten of uren/onkosten voor een klant die niet in rekening worden gebracht.

Facturatie-afspraken maak je aan (of wijzig je) via het scherm Projecten of via het scherm Facturatie-afspraken. Bovenstaande vier opties leggen uit hoe een Facturatie-afspraak wordt aangemaakt via het scherm Projecten. Facturatie-afspraken kunnen ook aan worden gemaakt door in het Facturatie-afspraken te kiezen voor Nieuw via het plusje linksboven of door met de rechtermuisknop op een willekeurige regel te klikken:

mceclip0.png

Vervolgens selecteer je het gewenste project en facturatie-afspraak.

 mceclip1.png

Na het kiezen van de facturatie-afspraak vul je alle velden van de facturatie-afspraak in. Gedetailleerde toelichting over deze velden vind je via de opties:

  1. Hoe maak ik een facturatie-afspraak Uren & Onkosten aan?
  2. Hoe maak ik een facturatie-afspraak Voorschotten aan?
  3. Hoe maak ik een facturatie-afspraak Termijnen aan?
  4. Hoe maak ik een facturatie-afspraak Niet factureren aan?
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk