Tijdens het schrijven van uren of onkosten, kun je in hetzelfde scherm zien hoe dit van invloed is op het projectbudget. Onderstaande uitleg geeft aan hoe je dat in het scherm [Invoeren uren/onkosten] kunt instellen.
Klik op het tandwiel rechts bovenin het scherm [Invoeren uren/onkosten] (gele pijl). In de pop-up geef je vervolgens aan dat je Budgetinformatie altijd wilt tonen:
In het scherm [Invoeren uren/onkosten] zie je dan een bolletje achter het project en een bolletje achter de budgetregel verschijnen. Door op bolletje te klikken, verschijnt een pop-up waarin budgetinformatie wordt getoond:
- Projectbudget
- Budgetregels binnen het project
Klik je op bolletje 1, dan wordt het projectbudget weergegeven. Kies je in deze pop-up voor [Meer...], dan wordt de volledige Breakdown geopend.
Klik je op bolletje 2, dan wordt het budget van de betreffende budgetregel getoond. In de pop-up wordt uitgesplitst wat het budget was, wat er besteed is door jou zelf en eventueel door collega's en wat er nog over is van het ingestelde budget.
Wordt er als bovenste budgetregel een regel 'Geen budget' getoond, dan kan er ook buiten het budget om worden geschreven. Is dit niet de bedoeling, pas dan op het project (tabblad Budget) de instelling 'Is budget verplicht bij invoer' aan naar 'Ja'.
Opmerkingen