Prolongeren van termijnen

Volgen

Stuur je klanten maandelijks of per kwartaal een factuur voor bijvoorbeeld een abonnement, dan maak je hier in QicsMilestones termijnen voor aan. Je kunt deze termijnen voor één facturatieafspraak genereren, maar ook voor meerdere facturatieafspraken tegelijk. In dit artikel wordt uitgelegd uit hoe je dit doet.

Ga naar het menu facturatieafspraken:  

mceclip0.png

 

Met behulp van filters kun je aangeven welke facturatievorm je wilt prolongeren. Selecteer bij "Facturatievorm" de optie "Termijnbedragen" (1). Klap eventueel de filter uit (2) om deze filter te kunnen zien:

mceclip1.png

 

Je klikt op toepassen en ziet alleen nog de facturatieafspraken van het type "Termijnbedragen". Je selecteert de regels voor welke facturatieafspraken je wilt prolongeren. Vervolgens kies je voor de "play-knop" bovenin (of rechtsklik op de geselecteerde regels en kies je voor "Prolongeren":

 

mceclip2.png

Er volgt een pop-up die je vraagt of je een prijsindexatie wilt toepassen:

mceclip3.png

 

Kies voor "Sta toe", wanneer je de prijsindex (welke is ingegeven bij het bedrijf of de klant) wilt toepassen of kies voor "Onderdruk", wanneer je geen indexatie wilt toepassen.

Klik op OK om het prolongeren te starten. De termijnen worden aangemaakt op basis van de instellingen die je hebt ingesteld op de facturatieafspraak.

 

NB: wil je voorschot 'termijnen' prolongeren, dan voer je bovenstaande werkwijze uit voor de facturatieafspraak 'Voorschotten'.

De prijsindexatie waar om gevraagd wordt bij het prolongeren, kun je op twee manieren instellen. Dat wordt uitgelegd in dit artikel.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk