Dit artikel legt uit via welke stappen u een losse termijn aanmaakt om te factureren.
Allereerst is een project nodig om de termijn voor aan te maken. Bekijk dit artikel om te lezen hoe u een project aanmaakt. Om een termijn te maken, heeft u een facturatie-afspraak nodig van het type 'Termijnbedragen':
Op het tabblad 'Termijnbedragen' kunt u met het plusje direct een termijn aanmaken. Er volgt dan een pop-up:
In deze pop-up vult u de gegevens als volgt aan:
- Datum die aan de eerste termijn wordt meegegeven;
- Het aantal termijnen dat u wilt aanmaken;
- Het aantal maanden tussen de facturatie van de aan te maken termijnbedragen;
- Hier kunt u dubbelchecken of de interval die u bij (3) heeft ingesteld, tot het juiste resultaat leidt. Deze datum geeft aan tot wanneer de laatste termijn zal worden gefactureerd;
- Hier vult u eventueel de omschrijving in, die u wilt meegeven op de factuur;
- Hier vult u het artikel in dat u wilt gebruiken om de termijn voor aan te maken. Let op: dit is een verplicht veld;
- Het aantal dat per factuurregel wordt gebruikt;
- Prijs die op de factuurregel zal worden gebruikt voor de termijn;
- Totaalbedrag van de termijn die u wilt aanmaken.
Wanneer u alles invult zoals in het screenshot hierboven, dan zal - nadat u op OK klikt - de termijn worden aangemaakt:
Deze termijn kunt u vervolgens via het normale facturatie proces factureren aan de klant.
Opmerkingen