Hoe maak ik een losse termijn aan?

Volgen

Dit artikel legt uit via welke stappen u een losse termijn aanmaakt om te factureren.

Allereerst is een project nodig om de termijn voor aan te maken. Bekijk dit artikel om te lezen hoe u een project aanmaakt. Om een termijn te maken, heeft u een facturatie-afspraak nodig van het type 'Termijnbedragen':

mceclip0.png

 

Op het tabblad 'Termijnbedragen' kunt u met het plusje direct een termijn aanmaken. Er volgt dan een pop-up:

mceclip1.png

 

In deze pop-up vult u de gegevens als volgt aan:

  1. Datum die aan de eerste termijn wordt meegegeven;
  2. Het aantal termijnen dat u wilt aanmaken;
  3. Het aantal maanden tussen de facturatie van de aan te maken termijnbedragen;
  4. Hier kunt u dubbelchecken of de interval die u bij (3) heeft ingesteld, tot het juiste resultaat leidt. Deze datum geeft aan tot wanneer de laatste termijn zal worden gefactureerd;
  5. Hier vult u eventueel de omschrijving in, die u wilt meegeven op de factuur;
  6. Hier vult u het artikel in dat u wilt gebruiken om de termijn voor aan te maken. Let op: dit is een verplicht veld;
  7. Het aantal dat per factuurregel wordt gebruikt;
  8. Prijs die op de factuurregel zal worden gebruikt voor de termijn;
  9. Totaalbedrag van de termijn die u wilt aanmaken.

Wanneer u alles invult zoals in het screenshot hierboven, dan zal - nadat u op OK klikt - de termijn worden aangemaakt:

mceclip2.png

 

Deze termijn kunt u vervolgens via het normale facturatie proces factureren aan de klant.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk