Het kan zijn dat een medewerker heeft gewerkt voor een klant maar nog niet weet op welk project of welk artikel hij of zij deze uren moet schrijven. Om deze uren niet te ‘vergeten’ door zowel de medewerker als degene die de uren goedkeurt, is de functionaliteit ‘concepturen’ toegevoegd.
De volgende vragen worden in dit document beantwoord en uitgelegd.
• Waar vul ik mijn concepturen in?
• Hoe wijzig ik mijn concepturen naar ingediende uren?
• Hoe zie ik welke concepturen er nog openstaan?
Waar vul ik mijn concepturen in?
Je gaat naar de tegel ‘Invoeren uren/onkosten’ en klikt linksboven op het + icoontje. Je krijgt een pop-up ‘Ingevoerde uren voor week (datum)’.
Je ziet dat 'Project' en 'Activiteit' verplichte velden zijn. Door de status op 'concept' te zetten zijn 'Project' en 'Activiteit' niet meer verplicht. Je kunt wel een 'omschrijving' en 'aantal' invoeren.
Hoe wijzig ik mijn concepturen naar ingediende uren?
Open de 'conceptregel', vul het 'Project' en de 'Activiteit' in. Pas de status aan naar 'Ingediend'.
Klik op [OK] en de uren zijn als ingediend opgeslagen. De uren kunnen nu goedgekeurd worden.
Hoe zie ik hoeveel concepturen er nog openstaan?
Je kunt op twee manieren concepturen terugvinden: per medewerker of in totaal.
Om de concepturen per medewerker te zien, gaat je naar de pagina ‘Goedkeuren weekstaat’. Klik op de uren van een medewerker, klik door om de details te zien.
Wil je het totaal aantal concepturen inzien, ga dan naar de ‘Productie’ pagina en filter de Status op ‘Concept’. Je krijgt dan een overzicht van alle concepturen die openstaan binnnen de geselecteerde datum reeks.
Klik op het icoontje rechtsboven in je scherm om hier een 'tegel' voor aan te maken.
Opmerkingen