Wijzigingen:
- Inlogpagina gewijzigd
- Hoofdmenu duidelijker en handiger
- Verwijderen van toekomstige planning bij deactiveren van een project
- Instelling voor artikel: "Planning toestaan"
- Alleen klanten van het huidige bedrijf tonen
- Historische gegevens opslaan bij wijzigingen in eigenschappen van medewerkers
Let op: Onderaan dit artikel staan belangrijke wijzigingen met betrekking tot de API (V3) voor gebruikers die zelf koppelen met Fortes Milestones. Deze wijzigingen hebben geen betrekking op de standaardkoppeling met de financiële administratie, maar alleen op eigen maatwerk.
Inlogpagina gewijzigd
De opmaak van de inlogpagina is verbeterd.
Hoofdmenu duidelijker en handiger
Het menu aan de linkerzijde (blauwe balk) is iets anders ingedeeld. Daarnaast zijn sommige icoontjes vervangen en zijn er bovenaan twee knoppen toegevoegd:
- Knop "Alles uitvouwen/inklappen": Hiermee kun je alle menu-items op meerdere niveaus in- of uitklappen.
- Knop "Vastzetten/losmaken": Hiermee kun je het hele menu (de blauwe balk) vastzetten of losmaken.
Wanneer je de muis over het menu beweegt, wordt het zichtbaar. Zodra je de muis weghaalt, klapt het menu weer in (tenzij het is vastgezet).
Het menu-item van de huidige pagina wordt nu donkerblauw gemarkeerd, zodat je duidelijk ziet in welk menu-item je je bevindt.
Verwijderen van toekomstige planningen bij deactiveren van een project (na bevestiging)
Wanneer het veld "Actief" bij een project op "Nee" wordt gezet, verschijnt een bevestigings-popup. Je kunt dan kiezen om de toekomstige planning van het project te verwijderen of te behouden.
Aangezien het project niet meer actief is, is de kans groot dat de geplande taken ook niet meer relevant zijn. Door ze te verwijderen, ontstaat er meer overzicht en ruimte bij het project of voor de medewerker.
Instelling voor artikel: "Planning toestaan" toegevoegd
Het veld "Planning toestaan" is toegevoegd aan het artikel. De standaardwaarde is "Ja".
Bij het plannen zelf kun je alleen items zien waarvoor planning is toegestaan. Hierdoor kun je voortaan op artikelniveau bepalen of een artikel kan worden ingepland.
Alleen klanten van het huidige bedrijf tonen in filter bij de Productiepagina
Bij het invoeren van gegevens via de Productiepagina werden klanten van alle bedrijven weergegeven in de keuzelijst, in plaats van alleen de klanten van het huidige bedrijf (zoals in de filter op de pagina). Dit is nu opgelost: de keuzelijst toont alleen klanten van het huidige of een geselecteerd bedrijf.
De kolom "Bedrijf" wordt niet langer weergegeven in de klantenselectie-popup, omdat alle waarden toch hetzelfde zouden zijn.
Historische gegevens opslaan bij wijzigingen in eigenschappen van medewerkers
Ten behoeve van rapportages slaat Milestones bij productie-invoer (tijd-/kosteninvoer, termijnen, voorschotten) nu de volgende eigenschappen van medewerkers op zoals deze waren op het moment van invoer:
- Datum van indiensttreding
- Datum van uitdiensttreding
- Afdeling
- Functie
- Kostenplaats
- Primair bedrijf
Deze gegevens zijn alleen beschikbaar voor rapportages.
API-wijzigingen
- Het veld "Planning toestaan" is toegevoegd aan het artikel (standaardwaarde: "Ja").
- Een van de maatregelen die we hebben geïmplementeerd om prestatieproblemen in de toekomst te voorkomen, is dat Web API-verzoeken worden afgeremd wanneer de database een hoge belasting heeft. Gebruikersstromen krijgen voorrang, terwijl synchronisatieservices kunnen wachten totdat de belasting afneemt. In dit geval retourneert de Web API de HTTP-statuscode 503: Service unavailable, met een Retry-After-header.
Opmerkingen