Wijzigingen:
- Projectenbord beschikbaar;
- Toelichting toegevoegd bij het aanpassen van meerdere productieregels.
Let op: onderaan dit artikel staan belangrijke wijzingen m.b.t. de API, voor wie zelf koppelt met QicsMilestones. Deze wijzigingen hebben geen betrekking op de standaardkoppeling met de financiële administratie, maar gaan over eigen maatwerk.
Projectenbord beschikbaar
Efficiënt werken begint met overzicht en ondersteuning door de juiste tools. De Kanban-methode visualiseert zowel het proces (de workflow) als de voortgang van de daadwerkelijke werkzaamheden. Het doel van de methode is om potentiële knelpunten in het proces te identificeren en op te lossen, zodat het werk op een kostenefficiënte manier kan doorstromen met een optimale snelheid of doorvoer (definitie Lean Six Sigma Groep).
Met deze release introduceren we in QicsMilestones het Projectenbord. Op deze manier integreren we de Kanban-systematiek in QicsMilestones, zodat processen nog beter kunnen worden ondersteund. Het Projectenbord visualiseert alle projecten binnen QicsMilestones.
De projecten (1) worden per projectstatus (2) in lanes getoond:
Gaat het project naar een volgende fase, dan sleep je eenvoudig het project naar de volgende lane:
Het project staat in de volgende lane en verandert automatisch van status:
We starten met één projectenbord, maar gaan dit uitbreiden met zogenaamde 'Programma's'. Projecten kunnen dan worden gekoppeld aan een programma en aan elk programma kan een verschillende set aan projectstatussen worden gekoppeld. Projecten doorlopen vervolgens de statussen van het gekoppelde programma. Projectstatussen worden aangemaakt via het menu Projecten/Projectstatussen.
Na het toevoegen van de programma's gaan we door met het bouwen van een projectenbord waarmee we ook taken binnen een project kunnen visualiseren. Hiermee wordt het managen van projecten nog leuker, want je kunt dan alle werkzaamheden die voor een project uitgevoerd moeten worden toewijzen aan medewerkers en dit door hen laten beheren.
Houd de release notes in de gaten!
Toelichting toegevoegd bij het aanpassen van meerdere productieregels
Worden in het scherm Productie meerdere productieregels geselecteerd en kies je voor Openen, dan kunnen meerdere velden voor alle geselecteerde regels in één keer worden gewijzigd. Bevat de selectie productieregels van het type termijnen, voorschotten of verrekeningen, dan worden deze regels genegeerd en niet gewijzigd. Voor de duidelijkheid is onderstaande melding in de pop-up toegevoegd:
API
Projectcode en -naam bij kopiëren project
Het web API endpoint CopyProject accepteert twee nieuwe parameters: ProjectCode en ProjectName. Deze parameters kunnen worden ingesteld tijdens het kopiëren van een project. Dit voorkomt een extra API-call om deze velden na het kopiëren te updaten. De parameters zijn optioneel. Wordt de ProjectCode niet aangeboden, dan wordt deze gegenereerd door de software. Wordt de ProjectName niet aangeboden, dan wordt deze overgenomen van het bronproject.
Velden Aantal en Prijs op facturatie-afspraken
De velden 'Aantal' en 'Prijs' op facturatie-afspraken van het type 'Termijnbedragen' en 'Voorschotten' kunnen worden gewijzigd via de web-API.
Velden 'Instantie identificatie' en 'Identificatie/KvK nummer' op relatie
De velden LegalEntity en Identification zijn toegevoegd aan het OverviewCustomerCompany API endpoint. Je vindt deze velden als 'Instantie identificatie' en Identificatie/KvK nummer onderaan op de klantkaart:
Opmerkingen