Klant zegt geen factuur per e-mail te hebben ontvangen. Hoe controleer ik dat?

Volgen
  • Ga naar het menu [Facturatie].
  • Vind de factuur. Gebruik eventueel in de kolom [Verzendstatus] het filter [Versturen mislukt] om eventueel niet verzonden facturen te vinden of voer het factuurnummer in.

Heeft een factuur in de kolom [Verzendstatus] de status [Versturen mislukt], beweeg dan met de muis over de tekst [Versturen mislukt]. Vervolgens wordt de reden getoond waarom het versturen niet is gelukt. Komt dit bijvoorbeeld door een ongeldig e-mailadres? Pas dan het e-mailadres aan en probeer de factuur nogmaals te versturen. Wordt de status [Verstuurd] weergegeven, dan is de e-mail verstuurd en kunt u door uw muis over de tekst [Verstuurd] te bewegen controleren of deze factuur is afgeleverd. Is de e-mail afgeleverd, dan wordt het verzendadres getoond met daarachter: delivered.

TIP: Het kan soms lastig zijn om te verifiëren of een klant een e-mail heeft ontvangen of niet. Door spamfilters of overige instellingen komen berichten soms niet of niet op de goede plek aan. Komt u er met de klant niet uit, stuur dan een mail naar support@qics.nl met een schermafdruk van de foutmelding. Wij proberen u dan verder te helpen.

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk