Maatwerk en installaties of update

Volgen

Over maatwerk in combinatie met installaties en updates worden zeer regelmatig vragen gesteld. Hieronder proberen wij wat meer duidelijkheid te creëren over de werking.

Voor de communicatie tussen QicsTime en Exact zijn twee zaken belangrijk.

  • De SDK cliënt moet onderdeel zijn van uw Exact licentie.
  • Het maatwerk van QicsTime op Exact moet juist geïnstalleerd zijn.

Wat doet het maatwerk?

Het maatwerk op Exact Globe of Synergy zorgt ervoor dat de stamgegevens (Klanten, Projecten, Medewerkers en Artikelen) gesynchroniseerd worden met QicsTime.

Dat wil zeggen als u bijvoorbeeld de projectnaam in Synergy of Globe (afhankelijk van licentie) verandert, dat deze ook meteen in Qicstime verandert als u het vinkje ‘Synchroniseren met QicsTime’ aan heeft staan.

Veel gestelde vragen over maatwerk vindt u hieronder:

Q: Wij gaan Globe updaten, moeten wij QicsTime opnieuw installeren?

A: Nee, dat is meestal niet nodig. QicsTime en Globe zijn voor veel versies met elkaar compatible. Alleen als u met een zeer gedateerde versie van QicsTime werkt, is het beter om even na te vragen of u daarnaast nog maatwerk op QicsTime heeft. U hoeft dan alleen het maatwerk opnieuw te installeren. Let op dat u het maatwerk voor het juiste scenario installeert. Meer hierover leest u verderop in deze nieuwsbrief.

Q: Welke versies van Globe ondersteunt QicsTime?

A: Dat hangt af van de versie QicsTime die u gebruikt. Wij ondersteunen redelijk wat batches van Exact, maar kunnen natuurlijk niet onbeperkt oudere batches blijven ondersteunen. Het is altijd aan te raden om contact op te nemen met support om na te gaan welke versie beschikbaar is.

Q: Kan ik zelf updaten en het maatwerk installeren?

A: Bij iedere download van een nieuwe versie van QicsTime zit een installatiehandleiding waarmee u de installatie zelfstandig moet kunnen uitvoeren Als u een week van tevoren aangeeft dat u een installatie of update of verhuizing gepland heeft staan, dan kunnen wij tijd van een consultant beschikbaar stellen. Mocht het niet nodig zijn om te bellen, dan hoeft u geen kosten te betalen. Heeft u of uw systeembeheerder 1 of 2 korte vragen, dan valt dit onder het onderhoudscontract Zijn er meer, complexe en/of langere vragen, dan wordt de bestede tijd in rekening gebracht. U kunt natuurlijk ook altijd een consultant inhuren om (al dan niet remote) de update of installatie uit te laten voeren.

De verschillende scenario’s

QicsTime communiceert met verschillende producten van Exact, namelijk Exact Globe, e-Synergy en Synergy Enterprise. Er bestaan een aantal verschillende scenario’s:

 

Omschrijving scenario

Koppeling

QicsTime Stand-Alone

Geen koppeling

Globe Stand-Alone

QicsTime gekoppeld aan één Globe administratie, waarbij gebruik wordt gemaakt van Globe

Synergy Stand-Alone

QicsTime gekoppeld aan één Synergy database, waarbij gebruik wordt gemaakt van e-Synergy

Geïntegreerd Scenario

QicsTime gekoppeld aan één Globe administratie, waarbij gebruik wordt gemaakt van Globe en e-Synergy

Geconsolideerd Scenario

QicsTime gekoppeld aan meerdere Globe administratie èn aan één Synergy database, waarbij gebruik wordt gemaakt van Globe en e-Synergy / Synergy Enterprise.

 

De communicatie tussen QicsTime en Exact Globe kan op drie verschillende manieren plaats vinden:

  1. Synchroniseren stamgegevens
  2. Exporteren facturen naar Globe
  3. Importeren van inkoopboekingen in QicsTime

De communicatie tussen QicsTime en e-Synergy / Synergy Enterprise kan op vijf verschillende manieren plaats vinden:

  1. Synchroniseren stamgegevens
  2. Importeren verzoek als uur of verschot in QicsTime
  3. Aanmaken van verzoeken in Synergy tijdens boeken in QicsTime
  4. Opslaan van factuurvoorstel of factuur als document in Synergy
  5. Aanmaken van een verzoek van het factuurvoorstel in Synergy

Voordat het maatwerk geïnstalleerd wordt is het belangrijk dat u controleert of de SDK in uw Exact licentie zit.

Voor alle communicatie met de software van Exact wordt gebruik gemaakt van de SDK.

Als de SDK in uw Exact licentie zit, worden bij een update van Exact de benodigde SDK bestanden gedownload.

Alleen voor het synchroniseren van stamgegevens wordt het zgn. maatwerk geïnstalleerd.

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk