Updates

Volgen

Hoe werkt een update?

Onze updates stellen wij beschikbaar via onze Customer Service Center. Hier zijn tevens de Releasenotes per versie te vinden, zodat u kunt zien welke functionaliteiten gewijzigd zijn, welke features nieuw zijn toegevoegd en welke bugfixen zijn gerealiseerd. In de download zelf zijn de volgende mappen/bestanden beschikbaar:

  • Documentatie. In deze folder is de installatiehandleiding te vinden. Hierin staat per scenario beschreven hoe u QicsTime Web, QicsTime Management en het Maatwerk kunt installeren.
  • Installatie. Hierin staan drie folder, te weten; Exact Maatwerk, QicsTime Management en QicsTime Web. In de folders QicsTime Management en QicsTime Web treft u de SETUP.EXE aan die benodigd is om de installatie uit te voeren. In deze mappen staat tevens de MSI die de installatie uitvoert zonder ReportViewers.

Let op! Deze ReportViewers heeft u ALTIJD nodig indien u met QicsTime werkt! De reden dat de MSI er los bij staat is wanneer de ReportViewers voor Crystal Reports en Reporting services al correct geïnstalleerd zijn.

  • In de folder Exact Maatwerk ziet u de folders van de verschillende scenario’s waarmee QicsTime kan werken. Kies degene die voor uw scenario van toepassing is.
    • Scenario 1 – Exact Globe (Stand-Alone)
    • Scenario 2 – Exact Synergy (Stand-Alone)
    • Scenario 3 – Consolidated
    • Scenario 4 – Integrated
    • Scenario 5 – Synergy Enterprise

Let op! Als u het verkeerde scenario kiest, zal er geen synchronisatie tussen Exact Globe / Synergy en QicsTime tot stand komen.

De nieuwste versies worden onder het onderhoudscontract aangeboden. U (of uw systeembeheerder) kan de update zelf uitvoeren. Korte vragen hierover kunnen natuurlijk altijd per mail of telefoon aan onze afdeling Support worden gesteld.

Doorbelasting uren

We krijgen bij de afdeling Training & Consultancy vaak de vraag of het installeren van de update valt onder het onderhoud. Dit is echter een veelvoorkomende misvatting. Het installeren van de updates valt niet onder het reguliere onderhoud. Wij adviseren dat u altijd wel even kortsluit met uw consultant of de supportafdeling welke versie voor u geschikt is en welk maatwerk gebruikt kan worden. Bij grote versieverschillen kunnen wij aangeven hoe u daar het beste mee om kunt gaan. Zo staat u niet voor onaangename verrassingen. Neem gerust contact met ons op over de mogelijkheden.

Calamiteiten

Wanneer u een update gaat uitvoeren, raden wij aan dit aan ons kenbaar te maken. Zo staan wij direct voor u klaar wanneer het even niet lukt. Om calamiteiten zoveel mogelijk uit de weg te gaan, raden wij het volgende aan:

  • Zorg dat u QicsTime Management en QicsTime Web altijd gedeïnstalleerd heeft, voordat u de nieuwe versie installeert. Dit geldt dus bij iedere update.

Let op! QicsTime Web is een serverinstallatie die op de server gedeïnstalleerd via Add/Remove Programs wordt, en opnieuw geinstalleerd via de SETUP.EXE. QicsTime Management is een werkstationinstallatie die ook vaak op de server geïnstalleerd staat voor beheerredenen. Ook hier geldt hetzelfde, deïnstallatie via Add/Remove Programs en een nieuwe installatie met de SETUP.EXE. QicsTime Management staat doorgaans geïnstalleerd op ieder werkstation van de back-office die met facturatie te maken heeft (1 – 4 werkstations gemiddeld) en vaak op de server. Elke installatie moet apart gedeïnstalleerd en geïnstalleerd worden.

  • In geval van een update van Exact Globe (Next) of Exact e-Synergy (Enterprise) behoeft QicsTime GEEN update.Het maatwerk moet wel altijd geïnstalleerd worden omdat bij een update van Exact het maatwerk automatisch wordt verwijderd. Het maatwerk zorgt er namelijk voor dat de stamgegevens (klanten, projecten, artikelen, medewerkers) van Exact naar QicsTime worden gesynchroniseerd. Het is dus een belangrijk onderdeel van de volledig geïntegreerde omgeving.
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk