2015-02 QicsTime Web functionaliteiten

Volgen

Veel medewerkers beschouwen uren schrijven als een vervelende verplichting. We kunnen het niet leuker maken, maar in QicsTime Web proberen we het uren schrijven zo gemakkelijk mogelijk te maken.

In deze editie van Supportnieuws vindt u de top 8 van functionaliteiten die niet bij iedereen bekend zijn.

  1. Bij ‘MijnInstellingen’ kan de medewerker per kolom aangeven hoe hij/zij wil zoeken en wat daarbij zichtbaar moet zijn.

    De urenschrijver kan bijvoorbeeld zoeken op projectnummer, maar wil bij het resultaat zowel het nummer als de naam van het project zien. De instelling ziet er dan als volgt uit:

    • Bij ‘Autocomplete’ is ‘Project zoeken op’ ingesteld op “Projectnummer” en 
       “Bevat”.
    • Bij Visueel is de ‘Project selectie’ ingesteld op “Naam - nummer”.



  2. Bovenin het scherm is een declarabiliteitsbalk zichtbaar. Deze balk laat, door middel van kleuren, zien hoeveel uur geschreven is ten opzichte van het medewerkerbudget. Het budget wordt gevoed door de uren in de budgetvelden bij de medewerker:



    In Web ziet dat er als volgt uit:



  3. Bovenin het scherm is tevens zichtbaar hoeveel uur een medewerker volgens zijn/haar rooster moet schrijven. Dit aantal wordt gevoed door het veld “Uren per week” dat bij de medewerker is ingevuld.



  4. Heeft een medewerker zijn uren per ongeluk in de verkeerde week geschreven? Geen probleem. Met de knop “Verplaatsen” worden alle geschreven uren in deze week verplaatst naar de juiste week.



    Zijn de werkzaamheden in een week vergelijkbaar met de werkzaamheden van een week eerder? Gebruik dan de knop “Kopiëren” om alle regels van de ene week naar een andere te kopiëren.

    In beide gevallen hoeft u alleen op een dag in de andere week te klikken om de actie uit te voeren:



  5. Regels sorteren is bijna op iedere kolom mogelijk, met uitzondering van de kolom “Omschrijving”. Klik bijvoorbeeld op de kolomkop “Project” om alle regels te sorteren op alfabetische volgorde. Hierdoor kunt u regels eenvoudig terugvinden.

  6. Wilt u uren schrijven op een andere dag? U kunt eenvoudig een datum selecteren door op het kalendericoon te klikken. Klik op de maand om sneller naar een andere maand te navigeren:

                  

  7. Voor de vlugge klikkers; bij ‘MijnInstellingen’ kunt u instellen dat een waarschuwing wordt gegeven bij het verwijderen van een regel:

  8. Bij het invoerscherm ‘Weekregelinvoer Advanced’ is het mogelijk favorieten aan te maken. Favorieten zijn veelgebruikte combinaties van Klant, Project, Artikel en Omschrijving.

    De medewerker klikt op het stericoontje   om de regel als favoriet aan te maken. Alleen het aantal uren hoeft dan nog ingevuld te worden. De regel komt vervolgens bovenin bij de andere regels te staan.


Alle instellingen die in ‘MijnInstellingen’ beschikbaar zijn, kunnen ook vanuit QicsTime Management bij ‘Systeem / Gebruikersinstellingen’ voor de gehele organisatie als default worden ingesteld of zelfs verplicht worden gemaakt.

Wanneer u weet wat mogelijk is, wordt het tijdschrijven net iets makkelijker.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk