Voordat u een supportverzoek indient

Volgen

Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen hebben wij de volgende informatie nodig bij het verwerken van uw supportverzoek.

  1. Over welke software van Qics gaat uw vraag?
  2. Over welk gedeelte van de software gaat uw vraag? Is het de Windows- of de webapplicatie?
  3. Op welk menupad heeft uw vraag betrekking?
  4. Welke stappen heeft u precies uitgevoerd? Bijvoorbeeld: dubbelklikken of rechtermuisknop op menukeuze X?
  5. Welke stamgegevens zijn er betrokken. Bijvoorbeeld: betreft het debiteur X, medewerker Y en project Z?
  6. Staat er een melding in het foutenlog die betrekking heeft op uw vraag?

Bij de meeste applicaties van Qics treft u het foutenlog aan onder het menu 'Support'. U kunt ter verduidelijking een schermafdruk als bijlage meezenden. Voor meer informatie over hoe u een schermafdruk maakt, zie hieronder.

Hoe maakt u een schermafdruk?

  1. Gebruik de 'PrintScreen' toets op uw toetsenbord voor een afdruk van het gehele scherm. Voor een afdruk van alleen het actieve venster, gebruikt u de toetscombinatie 'Alt-PrintScreen'. Welke optie u ook kiest, na het gebruik van de toets(combinatie) gebeurt er niets zichtbaars. Een schermafdruk is echter geplaatst op het Windows klembord.
  2. Start het programma 'Paint' via [Start, Programma's, Bureau-accessoires].
  3. Ga in 'Paint' naar [Bewerken, Plakken]. Bij de vraag of u het formaat van uw tekenblad wilt vergroten omdat de klembordinhoud niet past, klikt u op 'Ja' of 'OK'. Uw schermafdruk verschijnt nu in 'Paint'.
  4. Om de afdruk te bewaren gaat u naar [Bestand, Opslaan] en slaat u de afdruk op als een JPG-bestand door als type te kiezen voor de optie 'JPEG'.

Door bij uw supportvraag bovenstaande stappen te volgen, stelt u ons supportteam in staat om snel op uw verzoek te kunnen reageren.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk