Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen hebben wij de volgende informatie nodig bij het verwerken van uw supportverzoek.
- Over welke software van Qics gaat uw vraag?
- Over welk gedeelte van de software gaat uw vraag? Is het de Windows- of de webapplicatie?
- Op welk menupad heeft uw vraag betrekking?
- Welke stappen heeft u precies uitgevoerd? Bijvoorbeeld: dubbelklikken of rechtermuisknop op menukeuze X?
- Welke stamgegevens zijn er betrokken. Bijvoorbeeld: betreft het debiteur X, medewerker Y en project Z?
- Staat er een melding in het foutenlog die betrekking heeft op uw vraag?
Bij de meeste applicaties van Qics treft u het foutenlog aan onder het menu 'Support'. U kunt ter verduidelijking een schermafdruk als bijlage meezenden. Voor meer informatie over hoe u een schermafdruk maakt, zie hieronder.
Hoe maakt u een schermafdruk?
- Gebruik de 'PrintScreen' toets op uw toetsenbord voor een afdruk van het gehele scherm. Voor een afdruk van alleen het actieve venster, gebruikt u de toetscombinatie 'Alt-PrintScreen'. Welke optie u ook kiest, na het gebruik van de toets(combinatie) gebeurt er niets zichtbaars. Een schermafdruk is echter geplaatst op het Windows klembord.
- Start het programma 'Paint' via [Start, Programma's, Bureau-accessoires].
- Ga in 'Paint' naar [Bewerken, Plakken]. Bij de vraag of u het formaat van uw tekenblad wilt vergroten omdat de klembordinhoud niet past, klikt u op 'Ja' of 'OK'. Uw schermafdruk verschijnt nu in 'Paint'.
- Om de afdruk te bewaren gaat u naar [Bestand, Opslaan] en slaat u de afdruk op als een JPG-bestand door als type te kiezen voor de optie 'JPEG'.
Door bij uw supportvraag bovenstaande stappen te volgen, stelt u ons supportteam in staat om snel op uw verzoek te kunnen reageren.
Opmerkingen