Aanmaken stamgegevens: Medewerkers en gebruikers aanmaken

Volgen

Om uren en onkosten in te kunnen voeren of een planning te kunnen maken, moet je in QicsMilestones zowel een medewerker als een gebruiker aanmaken. Bij een medewerker vul je zijn of haar gegevens in. Een gebruiker is iemand die toegang heeft tot QicsMilestones middels een gebruikersnaam en wachtwoord.

 

Ter voorbereiding op de implementatie kun je vast medewerkers en gebruikers zelf aanmaken.

Het is niet noodzakelijk om alle velden in te vullen. Overleg met je consultant wat voor jullie van toepassing is.

 

Medewerker

Medewerkers maak je aan via de weergave op je startpagina of via het hoofdmenu>>Organisatie>Medewerkers.

Bij de medewerker leg je o.a. gegevens vast m.bt.:

  • rooster
  • dienstverband
  • functie
  • verlofsaldo
  • toegang tot bedrijven
  • competenties 
  • delegaties
  • tarieven

Gebruiker

Gebruikers maak je aan via het hoofdmenu>>Beveiliging>Gebruikers

Bij een gebruiker leg je gegevens vast m.b.t:

  • gebruikersnaam en wachtwoord
  • taal
  • bedrijven
  • rollen

 

Medewerkers en gebruikers koppelen

Om uren en onkosten in te kunnen voeren of een planning te kunnen maken moet de medewerker aan een gebruiker gekoppeld zijn.

 

Medewerker uit dienst?

Gaat een medewerker uit dienst dan blijft de historie bewaard. De medewerker blijft zichtbaar met de status 'niet actief'. De gebruiker kun je verwijderen zodat deze medewerker geen toegang meer heeft tot QicsMilestones.

 

Let op: alle productie voor deze medewerker moet eerst goedgekeurd zijn, voordat je de gebruiker kan verwijderen.

 

Hier lees je hoe je eenvoudig gebruikers kunt bij- of afbestellen:

Gebruikers bij- of afbestellen

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk