Taken in AP

Volgen

 

In AP kan je werken met taken. Taken zijn notificaties welke medewerkers moeten afhandelen.

Voor het inrichten van taken zijn er twee menu’s:

Instellingen:

 

TaakTypes

Bij Taaktypes worden templates van taken aangemaakt.

Voor het aanmaken van een Taaktype moeten velden ingevuld worden.
De velden zijn in 5 blokken in te delen:
Blok 1: Hier wordt de naam en de omschrijving van de taaktype neergezet.

Blok 2: Hier kan je aangeven of de uiteindelijke taak handmatig of via een job aangemaakt moet worden (combinatie is ook mogelijk).

Blok 3: Hier wordt aangegeven welke velden er straks ingevuld kunnen/moeten worden bij de taak.
Bij bijna alle velden heb je de volgende mogelijkheden:

Niet mogelijk: het is niet mogelijk om dit veld te vullen bij het genereren van de taak. Deze optie gebruik je bijvoorbeeld wanneer je een taak maakt welke betrekking heeft op het contract van een medewerker. In dat geval kan je aangeven dat de klant niet gekoppeld kan worden (er is immers geen relatie nodig om de taak af te handelen.

Ja (optioneel): Het veld kan straks gevuld worden, afhankelijk wat er bij de definitie ingesteld wordt.

Ja (verplicht): Het veld  moet straks ingevuld worden bij het genereren van de taak.

 

 

Toewijzen medewerker: Het is wel of niet mogelijk om straks een medewerker te koppelen aan de taak. Deze optie staat altijd op optioneel, omdat je de mogelijkheid moet hebben om de taak aan een medewerker toe te kennen. Er is immers iemand nodig om de taak af te handelen

Blok 4: Hier kan de omschrijving en titel van de taak worden gedefinieerd.

Blok 5: Indien de taak gerelateerd is aan de WMO, dan kan je dat hier aangeven

 

Taakdefinities

Er zijn  twee soorten taken: Handmatige en systeem

Bijvoorbeeld:

Deze taak loopt iedere dag om 6:25. Je kan deze taak aan of uitzetten wanneer je de taak bewerkt.
Ook kan je de taak handmatig starten, door op de knop “Uitvoeren” te klikken.

 

Een handmatige taak kan je niet aan of uit zetten en kan je niet handmatig starten vanuit de definitie

 

 

 

Bij taak genereren kan je instellen wanneer er een handmatige taak aangemaakt moet worden.
De taak start op de geldig van datum en stopt op de geldig t/m datum.

 

In het overzicht taken zie je vervolgens de gegenereerde taken staan.

 

Afhandelen taken

Een taak kan op 2 manieren worden opgelost/afgehandeld.

1) door het oorspronkelijke probleem op te lossen.
Stel je hebt een taak gekregen omdat er een afgekeurde 325 bericht is. Dan kan je dit probleem oplossen. De taak zal daarna verdwijnen.
2) door de taak handmatig te starten en at te sluiten.

Zodra een taak handmatig gestart (in behandeling is genomen) is, dan moet deze ook handmatig afgehandeld worden.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk