Tarieven

Volgen

 

Verkooptarief per uur

Per facturatie-afspraak, leg je op het tabblad [verkooptarief per uur] vast welke tarieven gebruikt moeten worden. Dit is van toepassing op alle artikelen die gekoppeld zijn op het tabblad [Uurartikelen].

Je kunt kiezen uit de volgende 6 mogelijkheden:

 

Vast tarief

Tarieven per artikel

Tarieven per medewerker

Tarief per klant

Tarieven per medewerker per artikel

 

  • Vast tarief

Kies je voor [Vast tarief], dan voer je op de facturatie-afspaak, een vaste prijs per uur in. Het maakt niet uit welke medewerker de werkzaamheden uitvoert of welke werkzaamheden deze medewerker uitvoert, alles krijgt hetzelfde tarief.

  • Tarieven per artikel

Kies je voor [Tarieven per artikel], dan krijg je de lijst met artikelen te zien die gekoppeld zijn op het tabblad [Uurartikelen]. De tarieven die zichtbaar zijn, zijn de standaard artikeltarieven. Je kunt de standaard artikeltarieven aanpassen. Door op de blauwe link (1) te klikken, open je het artikel. Let op: deze wijziging is dan voor alle facturatie-afspraken die het standaard artikeltarief gebruiken. Aanpassingen specifiek voor deze facturatie-afspraak (van dit project, van deze klant) kun je maken door dubbel te klikken op het tarief (2) of met de [aanpassen] button (6). Na de aanpassing zie je dat het blokje voor de regel rood kleurt (3). Met de [herstellen] button (4) kun je de standaard tarieven weer terugzetten. Door op de [aanpassingen] button (5) te klikken zie je welke aanpassingen t.o.v. de standaard er allemaal zijn gedaan. 

 

 

De standaard artikeltarieven leg je vast via het Hoofdmenu>>Organisatie>Artikelen>tabblad [Tarieven].

 

 

  • Tarieven per medewerker

Kies je voor [Tarieven per medewerker], dan krijg je de lijst met medewerkers te zien die gekoppeld zijn op het tabblad [Teams]. De tarieven die zichtbaar zijn, zijn de standaard medewerkertarieven. Je kunt de standaard medewerkertarieven aanpassen. Door op de blauwe link (1) te klikken,  open je de medewerker. Let op: deze wijziging is dan voor alle facturatie-afspraken die het standaard medewerkertarief gebruiken. Aanpassingen specifiek voor deze facturatie-afspraak (van dit project, van deze klant) kun je maken door dubbel te klikken op het tarief (2) of met de [aanpassen] button (6). Na de aanpassing zie je dat het blokje voor de regel rood kleurt (3). Met de [herstellen] button (4) kun je de standaard tarieven weer terugzetten. Door op de [aanpassingen] button (5) te kliken zie je welke aanpassingen t.o.v. de standaard er allemaal zijn gedaan. 

 

De standaard medewerkertarieven leg je vast via het Hoofdmenu>>Organisatie>Medewerkers>tabblad [Tarieven].
  • Tarief per klant

Kies je voor [Tarieven per klant], dan krijg je het standaard tarief van de klant te zien. Je kunt het standaard klanttarief aanpassen. Door op de blauwe link (1) te klikken,  open je de klant > tabblad [Tarieven].  Let op: deze wijziging is dan voor alle facturatie-afspraken die gekoppeld zijn aan deze klant en de tariefbepaling op [Tarief per klant] hebben staan. Aanpassingen specifiek voor deze facturatie-afspraak (van dit project, van deze klant) kun je maken door dubbel te klikken op het tarief (2) of met de [aanpassen] button (6). Na de aanpassing zie je dat het blokje voor de regel rood kleurt (3). Met de [herstellen] button (4) kun je het standaard tarief weer terugzetten. Door op de [aanpassingen] button (5) te klikken zie je welke aanpassingen t.o.v. de standaard er gedaan is.

 

  • Tarieven per medewerker per artikel

Kies je voor [Tarieven per medewerker per artikel], dan krijg je een lijst met medewerkers en artikelen te zien. Dit zijn de medewerkers die gekoppeld zijn via het tabblad [Teams] en de artikelen die gekoppeld zijn via het tabblad [Uurartikelen]. De tarieven die zichtbaar zijn, zijn de tarieven die aangemaakt zijn bij de medewerker op het tabblad [Tarieven per artikel].

 

 

Je kunt de tarieven aanpassen door op de blauwe link van de naam van de medewerker te klikken(1). Je opent nu de medewerker. Op het tabblad [Tarieven per artikel] (2) kun je het artikel toevoegen. Let op: deze aanpassing is van toepassing op alle facturatie-afspraken die gebruik maken van de tariefbepaling [Tarieven per medewerker per artikel].

Komt een artikel niet voor in de [Tarieven per artikel] lijst van de medewerker, dan wordt het standaard artikeltarief opgehaald.

 

Aanpassingen specifiek voor deze facturatie-afspraak (van dit project, van deze klant) kun je maken door dubbel te klikken op het tarief (3) of met de [aanpassen] button (6). Na de aanpassing zie je dat het blokje voor de regel rood kleurt (3). Met de [herstellen] button (4) kun je de standaard tarieven weer terugzetten. Door op de [aanpassingen] button (5) te kliken zie je welke aanpassingen t.o.v. de standaard er allemaal zijn gedaan. 

  • Tarieven per klant per artikel

Verkooptarief onkosten

 

 

 

 

Lees hier hoe je in bulk tarieven kunt aanpassen: Medewerker tarieven importeren / exporteren

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk