Bij het werken met meerdere bedrijven is het voor de inrichting belangrijk van tevoren met een aantal zaken rekening te houden.
Welke gegevens worden in QicsMilestones aangemaakt en welke gegevens komen vanuit de koppeling met een ander (financieel) pakket?
Relaties
Relaties worden per administratie vanuit uw financiële (of CRM) pakket geïmporteerd.
Projecten
Projecten worden in QicsMilestones aangemaakt.
Medewerkers
Medewerkers worden in één bedrijf in QicsMilestones aangemaakt. Volg hiervoor de volgende stappen:
- Ga via het menu naar [Organisatie] -> [Medewerkers].
- Klik bovenin uw scherm op [Nieuw] (het plusje (+) ).
- Vul de gegevens van de medewerker in.
- Vink onder het tabje [Bedrijven] een bedrijf aan of uit.
- Druk op [Ok] om de medewerker aan te maken en uw instellingen op te slaan.
Een medewerker heeft één timesheet waar alle uren en onkosten geschreven kunnen worden voor de bedrijven waar hij/zij toegang heeft.
Artikelen
Arikelen worden in één bedrijf in QicsMilestones aangemaakt. Volg hiervoor de volgende stappen:
- Ga via het menu naar [Organisatie] -> [Artikelen].
- Klik bovenin uw scherm op [Nieuw uurartikel] of [Nieuw onkostenartikel] om een artikel aan te maken.
- Vul de verplichte velden in.
- Vink onder het tabje [Bedrijven] een bedrijf aan of uit.
- Druk op [Ok] om het uur-, of onkostenartikel aan te maken en uw instellingen op te slaan.
Indien er een afwijkende grootboekrekening per bedrijf gebruikt moet worden, kunt u overwegen om artikelen per bedrijf aan te maken.
Btw-codes
Btw-codes worden vanuit uw financiële pakket geïmporteerd. Zorg ervoor dat de btw-codes in al uw administraties gelijk zijn.
Betalingscondities
Betalingscondities worden vanuit uw financiële pakket geïmporteerd. Zorg ervoor dat de betalingscondities in al uw administraties gelijk zijn.
Opmerkingen