Heeft u een koppeling tussen QicsMilestones en uw financiële systeem, zoals Twinfield of Exact Online, dan wordt tijdens het verwerken van de factuur (in QicsMilestones) een journaalpost aangemaakt. Deze journaalposten worden automatisch aangemaakt in uw financiële systeem.
Als een journaalpost niet in het financiële systeem is aangekomen, betekent dat vaak dat stamgegevens tussen QicsMilestones en het financiële systeem niet corresponderen. Om de foutmelding op te lossen volgt u de volgende stappen:
- Ga naar [Systeem] -> [Systeemlog] om te controleren of er een foutmelding is aangemaakt.
Doe dit door te filteren op ‘Status Synchronisatie = Fout’ en ‘Object type = Factuur’.
- Bekijk de melding om de oorzaak van de synchronisatiefout te achterhalen. Besluit of u wellicht in de financiële administratie aan moet passen (bijvoorbeeld wanneer de aan het artikel gekoppelde grootboekrekening nog niet bestaat, of dat u het issue in QM moet oplossen (bijvoorbeeld doordat er een verkeerde grootboekrekening aan een artikel is gekoppeld).
Als u de factuur wilt aanpassen, volgt u de volgende stappen:
- Zoek de betreffende factuur op via ‘Facturen’.
- Rechtsklik met uw muis en kies [Verwerken ongedaan maken]: QM stopt met het aanbieden van de factuur.
- Rechtsklik met uw muis en kies [Goedkeuren ongedaan maken]: de factuur krijgt de status [Voorgesteld], zodat aanpassingen kunnen worden doorgevoerd.
- U kunt de factuur aanpassen.
- Rechtsklik met uw muis en kies [Goedkeuren]: het factuurvoorstel krijgt de status [Goedgekeurd], zodat de factuur verder verwerkt kan worden.
- Rechtsklik met uw muis en kies [Verwerken]: de factuur wordt aangeboden aan het financiële systeem met de juiste gegevens.
- Rechtsklik met uw muis en kies [Probeer nogmaals te synchroniseren]. De journaalpost zal nu aangemaakt worden.
Opmerkingen