Alle gebruikers waarvoor is ingesteld dat ze ad hoc taken kunnen ontvangen, kunnen werken met ad hoc taken.
Het inzien van uw eigen ad hoc takenlijst kan op twee manieren.
- Via "het snel ad hoc overzicht" kunt u de eigen ad hoc taken benaderen.
- Via het hoofmenu kan op het checklist icoontje
rechts bovenin het menu worden geklikt.
Ter informatie: het nummertje bij het icoontje geeft aan wat het aantal openstaande ad hoc taken op dat moment is.
Door op dit icoontje te klikken opent zich de ad hoc checklist:
Door op het informatie icoontje te klikken, wordt de informatie gegeven over de locatie waar de taak uitgevoerd moet worden. Ook kunt u zien wie de ad hoc taak aan u heeft toegewezen.
Het afvinken van taken werkt hetzelfde als het afvinken op een normale checklijst, door het vinkje om te zetten.
In dit menu worden de taken getoond. Deze worden automatisch gesorteerd op de aanmaaktijd van de taak. Via het filtermenu kan gesorteerd worden op:
- Prioriteit
- Categorie
- Locatie
- Datum
- Omschrijving
Automatisch worden alleen de openstaande taken getoond. Tot twee weken terug kunnen ook via het filtermenu de afgeronde taken opgehaald worden. Ad hoc taken ouder dan 2 weken, worden opgeslagen in de database.
Als een nieuwe taak is aangemaakt, verschijnt rechts onderin een melding in Procs.
Opmerkingen