Algemeen
Verschillende versies
Profit = Is de onpremise omgeving van Afas. Alle wijzigingen in profit worden meteen doorgevoerd in de database.
Insite = is de web versie van Afas. De gegevens hoeven niet meteen zichtbaar te zijn in de database.
Insite kan ingeregeld zijn met Workflows. Hierdoor is het mogelijk dat bepaalde wijzigingen niet meteen zichtbaar zijn en niet gesynchroniseerd worden. Deze wijzigingen worden pas zichtbaar na het afhandelen van de workflow(s).
Configuratie van stamgegevens (de inrichting) gebeurt in Profit (bijv. btw-codes, kostenplaatsen).
Belangrijke voorwaarde: documentatie vanuit Portaal/Insite (en dus niet vanuit Profit).
Er zijn verplichte velden welke aangegeven zijn met een *. Deze moeten sowieso gevuld zijn.
Achtergrondprocessen
In de achtergrond processen (via instellingen) staat aangegeven wanneer en in welke frequentie gegevens overgehaald worden vanuit AFAS naar AssistPlanner.
De 4 belangrijkste achtergrondprocessen zijn:
- Relaties
- Relatie mutaties
- Medewerkers
- Medewerker mutaties
De gegevens voor klanten worden in meerdere tabellen opgeslagen in AFAS.
Zo heb je een tabel voor de klantgegevens (naam etc) en een koppeltabel voor de adressen
Wanneer er een wijziging is in de relatie (dus niet het adres) dan wordt deze wijziging opgepakt door het achtergrond proces “relaties”. Indien er alleen een wijziging is op het adres, dan wordt deze gedetecteerd door het achtergrond proces “klant mutaties” waarna de achtergrond proces relaties opgestart wordt en de gegevens overgenomen worden.
Hetzelfde geldt ook voor de medewerkers
Wijzigingen op de medewerker zelf (dus naam, e-mail etc) worden opgepakt door het achtergrondproces “medewerker”
Wijzigingen in roosters, contracten etc, worden opgeslagen in koppeltabellen en worden gedetecteerd door het achtergrond proces “medewerker mutaties”. De achtergrond proces medewerker haalt vervolgens alles wat aan de medewerker gerelateerd is over naar AssistPlanner.
Wanneer er een wijziging wordt gedaan op de klant/medewerker (dus niet op de koppeltabellen) dan wordt dit opgepakt door de achtergrond proces “medewerker” of “relatie”.
Alle koppeltabellen worden dan ook gesynchroniseerd.
Wanneer er een wijziging doorgevoerd wordt in een koppeltabel, dan wordt deze gedetecteerd door het achtergrondproces “medewerker mutaties” of “relatie mutaties”. Hierna worden alle koppeltabellen van de relatie/medewerker opgehaald.
Wanneer er een wijziging wordt gedaan in een koppeltabel dan wordt de mutatiedatum aangepast waardoor deze door het achtergrondproces opgepakt kan worden.
Hetzelfde geldt uiteraard ook voor wijzigingen op de medewerker/relatie.
Zodra er wijzigingen zijn op een entiteit, zal de ‘sysmodified’ wijzigen. De verschillende koppelingen halen de gegevens over op basis van een gewijzigde ‘sysmodified’ veld. Praktisch alle velden in AFAS hebben een sysmodified veld. Deze sysmodified velden kunnen aan en uit worden gezet in het logboek.
Note: mutations gonnectoren halen zelf geen gegevens over van Afas naar AssitPlanner. Maar zij detecteren wijzigingen waardoor een ander proces de gegevens overhaalt.
Voorbeeld uit AFAS:
Overzicht GetConnectoren
Overzicht:
Figuur 1: GetConnectoren Afas profit
Overzicht UpdateConnectoren
Update connectoren worden niet besproken in dit document:
Figuur 2: Update Connectoren
Aanmaken relaties in Afas
Een relatie type in Afas komt overeen met een classificatie in AP.
Bij het aanmaken van een relatie in Afas geef je een type op. Hierbij heb je de keuze uit de volgende types:
Figuur 3: Relatie types (Afas)
Deze komen overeen met de classificaties in AP
Figuur 4: Classificaties (AP)
Er is één uitzondering namelijk de uitzendbureaus (UB). In Afas bestaat er geen relatietype uitzendbureaus.
In AP wordt bepaald onder welke type de relatie komt te staan (cliënten of bedrijven).
Dit wordt gedaan op basis van de relatietype in AP (Van de classificatie (menu Instellingen-Stambestanden-Classificaties).
Alle relaties met een classificatie waarvan het type ‘Extramuraal’ is, worden getoond onder cliënten.
Alle relaties met een classificatie waarvan niet het type ‘Extramuraal’ is, worden getoond onder bedrijven.
Figuur 5: Classificatie (AP)
Dus kijkende naar de classificaties in AP, dan zijn alleen de gemeente en Overige debiteuren niet van het type ‘Extramuraal’. Relaties met deze classificatie, worden dus getoond onder ‘Bedrijven’. Alle overige onder ‘Cliënten’.
Relaties worden aangemaakt in Afas.
Bij het aanmaken van de relatie is het dus belangrijk om het juiste type (verkooprelatie) mee te geven
Figuur 6: Type verkooprelatie (Afas)
Een uitzendbureau is een uitzondering.
Deze wordt aangemaakt als Crediteur (Organisatie).
Figuur 7: Aanmaken uitzendbureau (Afas)
Vervolgens moet er in profit onder tab algemeen, het profiel worden ingevuld (UB)
Figuur 8: Profiel ingeven UB (Afas)
Daarna moet op tabblad crediteur worden aangegeven dat het een crediteur is, de verzamelrekening en betalingsvoorwaarden moeten ingegeven worden.
Figuur 9: Crediteur aanmaken (Afas)
Afhankelijk van het gekozen type, wordt er in AssistPlanner een gemeente, cliënt of bedrijf aangemaakt.
Figuur 10: GetConnector relaties
Aanmaken cliënt in AFAS
Hoe vaak komt de data over?
Staat ingesteld in de achtergrond processen instellingen in AP. Klanten worden om de 5 min gesynchroniseerd
Wat wordt er gesynchroniseerd?
De volgende velden worden gesynchroniseerd naar Assist Planner:
- Klantgegevens
- BSN nummer
- Adresgegevens
- E-mailadres
- Mobiele telefoonnummer
- Telefoonnummer
- Relatiemanager
- Classificatie/Type
- Bankrekening
- Betalingsconditie
Figuur 11: Aanmaken verkooprelatie Afas (naam)
Figuur 12: Aanmaken cliënt Afas (adres)
Figuur 13: Aanmaken cliënt Afas (overig)
De gegevens komen dan als volgt in Assist Planner te staan:
Figuur 14: Assist Planner cliënt
Figuur 15: Assist Planner cliënt (Account)
Zijn er bijzonderheden?
Nvt.
Aanmaken gemeente in AFAS
Hoe vaak komt de data over?
Staat ingesteld in de achtergrond processen instellingen in AP. Relaties worden om de 5 min gesynchroniseerd
Wat wordt er gesynchroniseerd?
De volgende velden worden gesynchroniseerd naar Assist Planner:
- Klantgegevens
- Adresgegevens
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Relatiemanager
- Classificatie/Type
- Bankrekening
- Betalingsconditie
Figuur 16: Aanmaken gemeente Afas (naam)
Figuur 17: Aanmaken gemeente Afas (overig)
De gegevens komen dan als volgt in Assist Planner te staan:
Figuur 18: Assist Planner gemeente
Figuur 19: Assist Planner gemeente (Account)
Zijn er bijzonderheden?
Een relatie wordt niet aangemaakt, als:
- Het nummer alphanumeric is
- Het persoonsnummer en organisatie nummer niet gelijk zijn
Aanmaken Zorginstelling in AFAS
Hoe vaak komt de data over?
Staat ingesteld in de achtergrond processen instellingen in AP. Klanten worden om de 5 min gesynchroniseerd
Wat wordt er gesynchroniseerd?
De volgende velden worden gesynchroniseerd naar Assist Planner:
- Klantgegevens
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- Relatiemanager
- Classificatie/Type
- Bankrekening
- Betalingsconditie
Figuur 20: Aanmaken zorginstelling Afas Insite (naam)
Figuur 21: Aanmaken zorginstelling Afas Insite (overig)
De gegevens komen dan als volgt in Assist Planner te staan:
Figuur 22: Assist Planner zorginstelling
Zijn er bijzonderheden?
Postadres in Afas, wordt doorgezet als factuuradres in AssistPlanner.
Aanmaken Contactpersoon in AFAS
Hoe vaak komt de data over?
Staat ingesteld in de achtergrond processen instellingen in AP
Wordt iedere 10 min gesynct
Wat wordt er gesynchroniseerd?
De volgende velden worden gesynchroniseerd naar Assist Planner:
- Naam
- E-mailadres
Figuur 23: GetConnector Contactpersoon
Figuur 24: Aanmaken contactpersoon Afas insite
Om het e-mailadres in te geven moet de contactpersoon eerst opgeslagen worden, en vervolgens moet de persoon geopend worden:
Figuur 25: Openen contactpersoon Afas Insite
Daarna kan het e-mailadres ingegeven worden welke gesynct wordt naar Assist Planner:
Figuur 26: Aanpassen contactpersoon Afas Insite
De gegevens komen dan als volgt in Assist Planner te staan:
Figuur 27: Contactpersoon Assist Planner
Wanneer je op details klikt wordt het volgende getoond:
Figuur 28: Aanmaken account contactpersoon Assist Planner
Op dat moment kan er een account worden aangemaakt.
Zijn er bijzonderheden?
- Voor het aanmaken van een account (in AP) voor de contactpersoon moet er in AFAS het werkmailadres gebruikt worden.
- In de omgeving waar deze handleiding aangemaakt is, was het werkmailadres niet beschikbaar, vandaar de workaround met het heropenen van de persoon.
- De connector haalt meer gegevens over, maar deze worden niet getoond bij de contactpersoon in AssistPlanner
- Er kunnen contactpersonen worden aangemaakt bij cliënten en organisaties. Deze worden door dezelfde connector opgehaald.
Aanmaken medewerkers in AFAS
Hoe vaak komt de data over?
Staat ingesteld in de achtergrond processen instellingen in Assist Planner. Medewerkers worden elke 5 min gesynchroniseerd
Wat wordt er gesynchroniseerd?
De volgende velden worden gesynchroniseerd naar Assist Planner:
- BSN nummer
- Geboortedatum
- Naamgegevens
- Adresgegevens
- E-mailadres (Let op dit moet het werk e-mailadres zijn)
- Begindatum contract
- Einddatum contract
- Functie
- Kostenplaats
- Aantal uren per week
GetConnector Medewerkers
Figuur 29: GetConnector Medewerkers
Stap 1: Nieuwe medewerker
Figuur 30: Nieuwe medewerker Asas Insite (naam) – Stap 1
Figuur 31: Nieuwe medewerker Afas Insite (adres) – Stap 1
Figuur 32: Aanmaken medewerker Afas insite (overig) – Stap 1
GetConnector Medewerker contracten
Figuur 33: GetConnector Medewerker contracten
Stap 2: Contract, functie, rooster, salaris
Figuur 34: Aanmaken contract Afas Insite - Stap 2 (1)
Figuur 35: Aanmaken contract Afas Insite - Stap 2 (2)
Figuur 36: Medewerker Assist Planner
Er kan alleen een account worden aangemaakt wanneer het e-mailadres uit AFAS van het type zakelijk is.
Figuur 37: Medewerker Account Assist Planner
Figuur 38: Medewerker Contract Assist Planner
Zijn er bijzonderheden?
- Het BSN nummer wordt niet getoond op de medewerker kaart
- Voor het aanmaken van een account (in AP) voor de medewerker moet er in AFAS het werke-mailadres gebruikt worden.
- In AFAS is de manager gekoppeld aan de organisatorische eenheid OE.
Dus een wijziging van manager zal gedaan moeten worden op de OE. - Ook voor het aanmaken van zzp’ers moet het werk e-mailadres gebruikt worden.
Een medewerker wordt niet gesynced, als:
- Het type medewerker niet is ingevuld
- Als er geen contracten zijn
- Als hij niet aan aan de juiste (instelling) werkgever hangt
- Als het een alphanumeric medewerkernummer heeft
- Als persoon en medewerkernummer niet gelijk zijn
- Zodra er overlap is bij contracten (datums in afas)
Wanneer een contract later toegevoegd wordt aan een medewerker, dan wordt het contract pas gesynct wanneer deze op die dag in gaat. (Als de medewerker nog niet gesynct is, wordt deze ook pas gesynct op de startdatum van het contract).
De medewerker en contract kunnen eerder gesynct worden door een wijziging in de medewerker door te voeren.
Wijzigen functie van medewerker in AFAS
Hoe vaak komt de data over?
Staat ingesteld in de achtergrond processen instellingen in AP
Wordt iedere 10 min gesynct
Wat wordt er gesynchroniseerd?
De volgende velden worden gesynchroniseerd naar Assist Planner:
- Ingangsdatum
- Functie
Contract mutaties
Figuur 39: GetConnector Contract mutaties
Werkrooster mutaties
Figuur 40: Get Connector Werkrooster mutaties
Figuur 41: Functie, contracturen en/of salaris wijziging Afas Insite
Figuur 42: Wijziging contracturen Assist Planner
Figuur 43: Wijziging functie Assist Planner
Zijn er bijzonderheden?
Wijzigingen op kostenplaats, manager, kostendrager en functie worden alleen overgezet van AFAS naar AP wanneer deze betrekking hebben op het huidige contract.
Het systeem kijkt naar het huidige contract en bekijkt dan welke kostenplaats, manager, kostendrager en functie er op de startdatum van het huidige contract geldig waren.
(Het is in profit mogelijk om deze gegevens te wijzigen (met een ingangsdatum) zonder dat er een nieuw contract wordt aangemaakt. In dat geval zal de wijziging niet doorgevoerd worden naar AP.
Wijzigingen in insite resulteren altijd tot een nieuw contract, en worden dus overgenomen naar AP.
Contract verlengen van medewerker in AFAS
Hoe vaak komt de data over?
Staat ingesteld in de achtergrond processen instellingen in AP
Wordt iedere 10 min gesynct
Wat wordt er gesynchroniseerd?
De volgende velden worden gesynchroniseerd naar Assist Planner:
- Einddatum
- Aantal uren per week
- Formatieplaats (hieraan zit de manager en kostenplaats gekoppeld)
- Functie
Figuur 44: Contract verlengen Afas insite (einddatum contract)
Figuur 45: Contract verlengen Afas insite (uren per week)
Figuur 46: Contract verlengen Afas insite (formatieplaats, functie)
Figuur 47: Wijziging contract Assist Planner (manager, functie en kostenplaats)
Figuur 48: Wijziging contract Assist Planner (einddatum contract, aantal uur per week)
Zijn er bijzonderheden?
Bij het verlengen van een contract wordt er een nieuw contract aangemaakt.
Bij het verlengen kan de formatieplaats gewijzigd worden. Aan de formatieplaats zit (via de Organisatorisch Eenheid (OE)) de manager en kostenplaats gekoppeld.
Wat is OE?
Een organisatorische eenheid geeft een bepaalde laag in het organigram weer. Met Profit wordt standaard een aantal organisatorische eenheid typen meegeleverd, maar je kunt zelf typen toevoegen.
Het is mogelijk om meerdere organisatorische eenheid typen op dezelfde laag te plaatsen. Dit geldt niet voor laag 0. Deze laag geldt alleen voor de holding. Voor meer informatie over het juist inrichten van een OE met alle bijbehorende onderdelen kan Afas worden geraadpleegd.
Contracturen van medewerker in AFAS wijzigen
Hoe vaak komt de data over?
Staat ingesteld in de achtergrond processen instellingen in Assist Planner.
Wordt iedere 10 min gesynct.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
De volgende velden worden gesynchroniseerd naar Assist Planner:
- Begindatum
- Aantal uren per week
Figuur 49: Contracturen wijzigen Afas Insite
Figuur 44: Wijziging contracturen Assist Planner
Zijn er bijzonderheden?
Bij het wijzigen van de contracturen wordt het bestaande contract afgesloten en wordt er een nieuw contract aangemaakt met de startdatum en aantal uur per week welke ingegeven is.
Uit dienst melden van medewerker in AFAS
Hoe vaak komt de data over?
Staat ingesteld in de achtergrond processen instellingen in Assist Planner.
Wordt iedere 10 min gesynct.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
De volgende velden worden gesynchroniseerd naar Assist Planner:
- Datum uit dienst
Figuur 50: : Uit dienst melden medewerker Afas Insite
Figuur 51: Einddatum contract Assist Planner
Figuur 52: Medewerker inactief Assist Planner
Zijn er bijzonderheden?
Het uit dienst melden van de medewerker zorgt ervoor dat de medewerker inactief komt te staan en ook het contract van de medewerker wordt inactief gezet (als deze nog niet inactief was).
Verlof
Hoe vaak komt de data over?
N.v.t.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
Verlofopbouw wordt niet gesynchroniseerd met Afas.
In de Afas koppeling instellingen staat ingesteld dat er voor medewerkers met een contract (geen 0-uren contract) altijd verlofopbouw hebben op basis van het contract.
Bij nul-uren contract medewerkers is er de mogelijkheid om geen verlof op te bouwen.
Figuur 53: Algemene instellingen Afas koppeling (Assist Planner)
Verlofcorrecties
- Verlofcorrecties worden doorgevoerd in Afas. Deze worden ’s nachts opgehaald naar Assist Planner
- In de Achtergrondprocessen staat ingesteld wanneer de correcties voor het laatst opgehaald zijn.
Zijn er bijzonderheden?
- Betaald en onbetaald verlof moeten geregistreerd worden in AssistPlanner. Deze worden dus niet gesynchroniseerd vanuit Afas.
Tijd-voor-Tijd
Hoe vaak komt de data over?
De data komt 1x per dag in de nacht over vanuit Afas.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
In Afas worden de correcties doorgevoerd.
Zijn er bijzonderheden?
Tijd voor tijd wordt ingericht in AP. In de instellingen staat welke Afas componenten er gebruikt worden.
Er zijn twee bedrijfsinstellingen in Assist Planner
Figuur 54: Bedrijfsinstellingen (Assist Planner)
De instelling “Overuren uitbetalen” is een default instelling. Per medewerker kan hiervan afgeweken worden.
Overige GetConnector mappings
Figuur 55: Overige GetConnectoren
Adressen
Hoe vaak komt de data over?
De adressen komen 1 keer per dag mee met de medewerker/relatie mutaties.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
- Straat
- Huisnummer
- Toevoeging huisnummer
- Postcode
- Woonplaats
- Provincie
- Land
- Begindatum (adresmutatie)
- Einddatum (adresmutaties)
Adressen
Figuur 56: GetConnector Adressen
Adresmutaties
Figuur 57: GetConnector Adresmutaties
Figuur 58: Adres in Afas
Voorbeeld AssistPlanner
Figuur 59: Adres in AssistPlanner
Zijn er bijzonderheden?
- Een adres wordt ingevuld op een relatie, medewerker of contactpersoon.
- Postadres in Afas, wordt doorgezet als factuuradres in AssistPlanner
Classificaties
Hoe vaak komt de data over?
De gegevens worden 1 keer per dag overgehaald uit Afas (rond het middaguur)
Wat wordt er gesynchroniseerd?
- Code
- Omschrijving
Figuur 60: GetConnector Classificaties
Mogelijkheden in Afas
Figuur 61: Classificaties in Afas
Getoond in AssistPlanner (voorbeeld cliënt)
Figuur 62: Voorbeeld Classificatie in AssistPlanner
Zijn er bijzonderheden?
N.v.t.
Aanmaken BTW code in AFAS
Hoe vaak komt de data over?
In AP bij instellingen (Achtergrond processen AFAS) staat dat 1x per dag (elke dag) de gegevens gesynchroniseerd worden.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
De volgende velden worden gesynchroniseerd naar Assist Planner:
- Btw-code
- Code inkoop/verkoop
- Omschrijving
- Btw-tariefgroep
- Rekening
Figuur 63: GetConnector BTWCode
Klik in menu “Financieel – BTW/ICP – Inrichting” op BTW code:
Figuur 64: BTW code Afas profit
Vul onderstaande velden in:
Figuur 65: BTW code Afas profit
Deze velden worden naar Assist Planner gesynchroniseerd:
Figuur 66: AssistPlanner BTW code
Zijn er bijzonderheden?
N.v.t.
Kostenplaatsen
Hoe vaak komt de data over?
In AP bij instellingen (Achtergrond processen AFAS) staat dat 1x per dag (elke dag) de gegevens gesynchroniseerd worden.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
- Code
- Omschrijving
Figuur 67: GetConnector Kostenplaats
Inrichting Afas
Figuur 68: Kostenplaats in Afas
Koppeling aan functie
Figuur 69: Koppeling kostenplaats aan functie in Afas
Getoond in AssistPlanner (voorbeeld cliënt)
Figuur 70: Voorbeeld kostenplaats cliënt AssistPlanner
Getoond in AssistPlanner (voorbeeld medewerker via functie)
Figuur 71: Voorbeeld kostenplaats medewerker AssistPlanner
Zijn er bijzonderheden?
- Kostenplaatsen zijn gekoppeld aan werkgevers (dus moeten ook via de werkgever ingegeven worden).
- Kostenplaatsen worden aan de medewerker gekoppeld via de functie van de medewerker
Kostendragers
Hoe vaak komt de data over?
In AP bij instellingen (Achtergrond processen AFAS) staat dat 1x per dag (elke dag) de gegevens gesynchroniseerd worden.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
- Code
- Omschrijving
Figuur 72: GetConnector Kostendrager
Inrichting Afas
Figuur 73: Kostendrager Afas
Koppeling aan functie
Figuur 74: Kostendrager koppeling Afas
Getoond in AssistPlanner (voorbeeld cliënt)
Figuur 75: Kostendrager cliënt AssistPlanner
Getoond in AssistPlanner (voorbeeld medewerker)
Figuur 76: Kostendrager medewerker AssistPlanner
Zijn er bijzonderheden?
- Kostendragers zijn gekoppeld aan werkgevers (dus moeten ook via de werkgever ingegeven worden).
- Kostendragers worden aan de medewerker gekoppeld via de functie van de medewerker
Ziekmeldingen van medewerkers
Hoe vaak komt de data over?
In AP bij instellingen (Achtergrond processen AFAS) staat dat iedere werkdag de gegevens 1x per werkdag gesynchroniseerd worden.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
- Medewerker
- Product
- Begindatum
- Einddatum
- % aanwezigheid
- Type verzuim
- Reden afsluiting
Figuur 77: GetConnector Ziekmeldingen
Figuur 78: Aanmaken ziekmelding Afas
Figuur 79: Ziekmelding AssistPlanner
Zijn er bijzonderheden?
N.v.t.
Type Betermeldingen
Hoe vaak komt de data over?
In AP bij instellingen (Achtergrond processen AFAS) staat dat 1x per week (op zaterdag) de types gesynchroniseerd worden.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
- Omschrijving
- Code
- Product
Figuur 80: GetConnector Type Betermeldingen
Figuur 81: Type Betermeldingen Afas
Figuur 82: Type Betermeldingen AssistPlanner
Zijn er bijzonderheden?
N.v.t.
Type Ziekmeldingen
Hoe vaak komt de data over?
In AP bij instellingen (Achtergrond processen AFAS) staat dat 1x per week (op zaterdag) de types gesynchroniseerd worden.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
- Omschrijving
- Code
- Product
Figuur 83: GetConnector Type Ziekmeldingen
Figuur 84: Type Ziekmeldingen Afas
Figuur 85: Type Ziekmeldingen AssistPLanner
Zijn er bijzonderheden?
N.v.t.
Financiële perioden
Hoe vaak komt de data over?
N.v.t.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
- Dagboek
- Boekjaar
- Periode
- Code dagboek
- Geblokkeerd
Figuur 86: GetConnector Financiële perioden
Zijn er bijzonderheden?
Financiële perioden worden gebruikt bij het exporteren van de financiële boekingen naar Afas (en zijn niet inzichtelijk in AssistPlanner)
Functies per werkgever
Hoe vaak komt de data over?
In AP bij instellingen (Achtergrond processen AFAS) staat dat 1x per dag de functies gesynchroniseerd worden
Wat wordt er gesynchroniseerd?
Functies worden ingegeven op de werkgever en worden gesynchroniseerd naar de medewerker in AssistPlanner
- Functie
- Omschrijving
Figuur 87: GetConnector Functies per werkgever
Zijn er bijzonderheden?
N.v.t.
Wijzigingen Organisatorisch eenheid (OE)
Hoe vaak komt de data over?
Wijzigingen komen mee met de medewerker mutaties (Iedere ochtend, elke dag)
Wat wordt er gesynchroniseerd?
- Manager / leidinggevende
- Functie
- Kostenplaats
- Kostendrager
Figuur 88: GetConnector Wijzigingen Organisatorisch eenheid
Zijn er bijzonderheden?
De OE wordt zelf niet gesynchroniseerd alleen de entiteiten welke aan de OE hangen worden overgehaald
Salarismutaties
Hoe vaak komt de data over?
In AP bij instellingen (Achtergrond processen AFAS) staat dat 1x per dag (iedere dag) de (medewerker)mutaties gesynchroniseerd worden.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
Er wordt niets gesynchroniseerd, er worden alleen gegevens opgehaald zodat er gecontroleerd kan worden of de medewerker recht heeft op verflofopbouw.
Figuur 89: GetConnector Salarismutaties
Zijn er bijzonderheden?
N.v.t.
Aantallen geboekte salariscomponenten
Hoe vaak komt de data over?
In AP bij instellingen (Achtergrond processen AFAS) staat dat 1x per dag (iedere dag) de (medewerker)mutaties gesynchroniseerd worden.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
Het TVT saldo wordt opgehaald. Daarnaast wordt ook de bepaling van het uurloon opgehaald.
Figuur 90: GetConnector Aantallen geboekte Salariscomponenten
Zijn er bijzonderheden?
N.v.t.
Salariscomponenten
Hoe vaak komt de data over?
In AP bij instellingen (Achtergrond processen AFAS) staat dat 1x per dag (iedere dag) de componenten gesynchroniseerd worden.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
De slariscomponenten worden opgehaald en gebruikt voor de salarismutaties en worden bijvoorbeeld ingevuld bij de producten in AP.
Figuur 91: GetConnector Salariscomponenten
Zijn er bijzonderheden?
N.v.t.
Betalingscondities
Hoe vaak komt de data over?
In AP bij instellingen (Achtergrond processen AFAS) staat dat 1x per dag (iedere dag) de betalingscondities gesynchroniseerd worden.
Wat wordt er gesynchroniseerd?
- Code
- Omschrijving
- Aantal dagen
Figuur 92: GetConnector Betalingscondities
Zijn er bijzonderheden?
N.v.t.
(Specifieke) Documenten
Hoe vaak komt de data over?
Realtime (dus iedere keer dat een document wordt opgevraagd)
Wat wordt er gesynchroniseerd?
N.v.t.
Figuur 93: GetConnector (specifieke) Documenten
Zijn er bijzonderheden?
In de aanroep van documenten worden de categoriën, documenten en bijlage opgehaald
Document bijlage
Hoe vaak komt de data over?
Realtime (dus iedere keer dat een document wordt opgevraagd)
Wat wordt er gesynchroniseerd?
N.v.t.
Figuur 94: GetConnector Document Bijlage
Zijn er bijzonderheden?
In de aanroep van documenten worden de categorieën, documenten en bijlage opgehaald
Document categorieën
Hoe vaak komt de data over?
Realtime (dus iedere keer dat een document wordt opgevraagd)
Wat wordt er gesynchroniseerd?
N.v.t.
Figuur 95: GetConnector Document categorieën
Zijn er bijzonderheden?
In de aanroep van documenten worden de categorieën, documenten en bijlage opgehaald
Opmerkingen