Mag ik een medewerker of relatie vernummeren in het bronsysteem?

Volgen

Op dit moment gelden voor Exact en Afas verschillende technieken omdat we niet in beide systemen over voldoende informatie beschikken om dit altijd consistent door te kunnen voeren. Kijk bij het door jouw in gebruik genomen bronsysteem of de vernummeractie mag plaatsvinden.

Het bronsysteem Exact Globe en Synergy:

Voor zowel klanten als medewerkers geldt dat ze minimaal 1 keer moeten zijn gesynchroniseerd voordat ze in het bronsysteem mogen worden gewijzigd, dit omdat we gebruik kunnen maken van een unieke sleutel bij klanten en medewerkers om de match te maken. Er zitten echter wel een paar beperkingen aan de vernummering:

Relaties:

Eerst controleren we bij binnenkomst van de gewijzigde relatie of we de debiteurencode kunnen vinden. Als die niet gevonden wordt, dan controleren we op de unieke sleutel. Als deze wel wordt gevonden, dan wijzigen we de debiteurencode naar de nieuwe code. 

 

Let op:

Van eventuele boekingen die klaargezet zijn om te maken naar Globe (of boekingen die opnieuw verstuurd moeten worden), wordt de debiteurencode op dit moment niet gewijzigd!

 

Als de factuurdebiteur wordt gewijzigd bij een klant (dus geen vernummering), dan wordt deze actie wel gewoon doorgegeven richting AP en worden bestaande voorstelregels opnieuw berekend.

 

Bij medewerkers:

Eerst controleren we bij binnenkomst van de gewijzigde medewerker of we het personeelsnummer kunnen vinden. Als die niet gevonden wordt dan controleren we op de unieke sleutel. Als deze wel wordt gevonden, dan wijzigen we het personeelsnummer naar de nieuwe code. 

 

Let op:

Salarisregels voor medewerkers worden niet aangepast!

 

Het bronsysteem Afas:

Alleen van medewerkers hebben we een unieke sleutel, niet van klanten. Klanten vernummeren in Afas is dan ook niet mogelijk.

 

Bij medewerkers:

Eerst controleren we bij binnenkomst van de gewijzigde medewerker of we het personeelsnummer kunnen vinden. Als die niet gevonden wordt dan controleren we op de unieke sleutel. Als deze wel wordt gevonden, dan wijzigen we het personeelsnummer naar de nieuwe code. 

 

Let op:

Salarisregels voor medewerkers worden niet aangepast!

 

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk