Release 7 juni 2019

Volgen

Digitaal factureren via eVerbinding

U kunt al digitaal factureren in QicsMilestones via e-mail. Een nieuwe vorm van digitaal factureren gaat via de API van eVerbinding. Deze API staat weer in verbinding met de cloud van SimplerInvoicing en het Peppol-netwerk. Technische informatie en uitleg daarover vindt u in voorgaande links.

Om gebruik te kunnen maken van de mogelijkheid om digitaal te kunnen factureren via een provider, dient u eerst een abonnement te nemen op eVerbinding. Daarna vult u gegevens van eVerbinding in, in QicsMilestones.

Klik op:

  • Organisatie

  • Bedrijven

  • Naam bedrijf

  • Tabblad Digitale provider

  • eVerbinding

U ziet het volgende scherm:

Organisatie_Digitale_Provider_Everbinding_Key_Secret_Emailadres.png

Vul in:

  • Key
    van eVerbinding;

  • Secret
    van eVerbinding;

  • E-mailadres
    van eVerbinding.

U vindt bovenstaande gegevens in eVerbinding op de pagina Connections.

Connections_everbinding.png

Schermafdruk 2: Key, secret en e-mailadres in eVerbinding.

 

 

Klantinstellingen digitaal factureren eVerbinding

Per klant kunt u aangeven op welke manier u de factuur naar de betreffende klant wilt sturen. Indien u een factuur via elektronisch factureren wilt sturen, stelt u het volgende in bij de klant:

Kies Digitale provider bij Verzendwijze facturen op de pagina Klant.

Ga naar:

  • Organisatie

  • Relaties

  • Naam Klant

  • Tabblad Facturatie

  • Veld Verzendwijze facturen: Digitale provider

Organisatie_Relaties_verzendwijze_facturen_Digitale_provider.png

Schermafdruk 3: kies bij Verzendwijze facturen Digitale provider.

Uw klant ontvangt nu de factuur via eVerbinding/SimplerInvoicing.

Opmerking 1: Bij de bedrijfsinstellingen kunt u aangeven op welke manier de factuurregels in het UBL-bestand wordt aangeleverd (niet gegroepeerd of gegroepeerd per BTW-code).

factuurgegevens.png

Zowel bij digitaal factureren via een provider als bij het digitaal factureren via e-mail, is deze instelling bepalend voor de mate van detaillering van het UBL-bestand. Kiest u voor ‘UBL – gegroepeerd per BTW-code’, dan wordt in het UBL-bestand slechts 1 factuurregel per BTW-code opgenomen. Uw klant ontvangt dan geen verdere details van de factuurregels.

Opmerking 2: Bij het factureren via de digitale provider (eVerbinding) sturen we op dit moment nog niet de factuur als pdf-bestand mee. Alleen de digitale factuur zelf (het UBL-bestand) wordt naar de klant verzonden. In de toekomst zullen we het mogelijk maken om de factuur als pdf-bestand ook via de digitale provider te versturen, naast het UBL-bestand.

 

 

Notities op pagina Productie

U kunt op de pagina Uren/Onkosten de invoer toelichten via Notities.

Notities.png

Schermafdruk 5: het invoerveld Notities op de pagina Invoeren uren/onkosten.

Vanaf nu kunt u deze notities terugzien op de Pagina productie. Als de notitie te lang is om op het scherm te passen, ziet u er drie puntjes achter. Laat de muiscursor boven de puntjes rusten en u ziet de hele notitie. De notities zijn van belang voor degene die uren/onkosten goedkeurt. Als er bijzonderheden zijn, kan degene die uren/onkosten schrijft ze hier intikken. Degene die de uren/onkosten goedkeurt, ziet die notities dan terug op de pagina Productie.

Notities_kolom.png

Voeg de kolom Notities toe via Pagina voorkeuren (tandwiel) rechtsboven:

Pagina_voorkeuren_kort.png

 

 

Verbeteringen Activiteit

Er zijn een aantal verbeteringen doorgevoerd in de kolom Activiteit:

  • U ziet niet meer de facturatie-afspraak in de kolom staan. U ziet alleen maar het budget/artikel, of geen budget/artikel als er geen budget is.

  • QicsMilestones onthoudt op de pagina Invoeren uren/onkosten het laatst gebruikte budget/artikel. Als u bij een nieuwe urenboeking het laatst gebruikte budget/artikel wilt gebruiken, kunt u na het selecteren van een project op tab drukken om naar de volgende kolom te gaan. Klik op tab om naar de kolom Activiteit te gaan. De kolom wordt dan direct actief (blauw kader, witte tekst).

  • Activiteit is geselecteerd. Als dit de juiste activiteit is, hoeft u alleen maar op tab te drukken om naar de volgende kolom te gaan, of tik direct de naam in van de juiste activiteit.

 

 

Verbeterde performance Activiteit

Door verbeteringen in QicsMilestones opent Activiteit sneller dan voorheen. U vindt de kolom op de pagina Invoeren uren/onkosten.

activiteit.png

Schermafdruk 8: de kolom Activiteit opent sneller dan voorheen.

 

 

Verbeterde performance kolom hiërarchisch project

hierarchisch_project.png

Schermafdruk 9: de kolom Project opent sneller dan voorheen.

Door verbeteringen in QicsMilestones opent de kolom Project sneller dan voorheen. U vindt de kolom op de pagina Invoeren uren/onkosten. Om deze kolom (waarin projecten onder klanten zichtbaar zijn) te kunnen zien, moet u bij de pagina-instellingen kiezen voor ‘Hiërarchische lijst’

invoermethode.png

 

 

Nieuwe velden op pagina Medewerker

De volgende velden zijn toegevoegd op de pagina Medewerker:

  • Afkorting

  • Aanhef

  • Voorletters

  • Titels

U vindt de pagina Medewerkers /Algemeen via Organisatie/Medewerkers.

Medewerkers_Tab_Algemeen_Afkorting_Aanhef_Voorletters_Titels.png

 

 

Nieuwe kolommen Budgetten

Het budgetoverzicht heeft er twee nieuwe kolommen bij:

  • Medewerker

  • Artikel

Kolom_medewerker_en_artikel.png

U voegt de kolommen toe via Pagina voorkeuren rechtsboven.

Pagina_voorkeuren_kort.png

U komt bij het overzicht via de knop Open Budget Breakdown. U komt daar via Projecten/Project/Tabblad Budgetten.

Tab_Budgetten_Open_Budget_Breakdown.png

Via deze kolommen ziet u welke medewerker en/of artikel bij dit budget hoort. U stelt deze in via het tabblad Restricties bij het opstellen of bewerken van een projectbudget.

Stel dat u een project heeft waar een budget aanhangt. Slechts één medewerker mag uren registreren op deze budgetregel. Dan vult u hier de naam van de medewerker in, of u budgetteert slechts één artikel per budgetregel. Dan selecteert u op het tabblad Restricties het betreffende artikel.

De functionaliteit voor het vastleggen van de restricties was er al, maar via de kolommen Medewerker en Artikel ziet u dit nu terug in het budgetoverzicht.

Vorige release: mei 2019

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk