Klant zegt geen factuur per e-mail te hebben ontvangen. Hoe controleer ik dat?

Volgen
  • Ga naar [Facturatie] -> [Facturen versturen].
  • Vind de factuur. Gebruik eventueel het zoekfilter [Status=Versturen mislukt] om eventueel niet verzonden facturen te vinden of voer het factuurnummer in.

Als een factuur de status [Versturen mislukt] heeft, krijgt de betreffende regel een rode kleur en staat onder [Resultaat verzending] de reden waarom het niet is gelukt. Bijvoorbeeld door een ongeldig e-mailadres.

TIP: Het kan soms lastig zijn om te verifiëren of een klant een e-mail heeft ontvangen of niet. Door spamfilters of overige instellingen komen berichten soms niet of niet op de goede plek aan. Ons advies is om ook altijd een intern e-mailadres in de cc of bcc te zetten. Als de e-mail op dat adres wel aankomt, mag worden aangenomen dat de verzending vanuit QicsMilestones goed is gegaan en dat eventuele problemen eerder aan de e-mailinstellingen van de klant liggen.

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk