Hoe koppel ik een rol aan gebruikers, rechten en rapporten?

Volgen
  • Ga naar [Systeem] -> [Rollen].
  • Selecteer de rol en klik op [Openen] of rechtsklik met uw muis op [Openen].
  • Ga naar [Gebruikers] onder [Hyperlinks] om de gebruiker te koppelen aan de rol.
  • Klik op [Toevoegen] en selecteer de medewerker(s).
  • Gebruik eventueel het filter om een zoekterm in te voeren en/of klap het filterscherm open om nog gerichter naar een medewerker te zoeken.
  • Selecteer de medewerker en klik op [OK].
  • Klik op [Sluiten].
  • Ga naar [Rechten] onder [Hyperlinks] om te bepalen welke rechten de gebruiker krijgt.
  • Vink de velden aan of uit om de genoemde rechten toe te voegen of te verwijderen.

  • De rechten zijn verdeeld in verschillende groepen. Dit maakt het makkelijker om te zien op welk onderdeel van QicsMilestones dit van toepasssing is. We kennen de volgende groepen:
    • Beveiliging
    • Bezig met goedkeuren
    • Facturatie
    • Instellingen
    • Invoer uren/onkosten
    • Planning
    • Rapporten
    • Stamgegeven
  • Het doel geeft aan op welke entiteit de actie betrekking heeft:
    • Afdeling
    • Factuurregels
    • Rapport
    • Project
    • etc...
  • Klik op [OK].
  • Ga naar [Rapporten] onder [Hyperlinks] om aan te geven welke rapporten de medewerker in zijn/haar rol mag opvragen.
    (Alleen gebruikers met het recht [Beheer rapporten] kunnen dit instellen).
  • Klik op [Toevoegen].
  • Selecteer de rapporten en klik op [OK].
  • Klik op [Sluiten].

Wat is een rol?
Hoe maak ik een rol aan?
Hoe bewerk ik een rol?

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk