Hoe stel ik een medewerkerstarief in?

Volgen
  • Ga naar [Instellingen] -> [Medewerkers].
  • Selecteer de medewerker en klik op [Openen] of rechtsklik met uw muis op [Openen].
  • Klik op [Tarieven per artikel] onder [Hyperlinks].
  • Klik op [Nieuw].
  • Kies bij [Artikel] een artikel.
  • Gebruik eventueel het filter om een zoekterm in te voeren en/of klap het filterscherm open om nog gerichter te zoeken.
  • Geef bij [Type] aan of het een [Verkooptarief] of [Kostentarief] is.
  • Voer bij [Tarief] het gekozen tarief in.
  • Voer bij [Startdatum] de startdatum van de medewerker in.
  • Klik op [OK] om op te slaan of op [OK en nieuwe] om op te slaan en nog een medewerkerstarief in te stellen.

    De status van het medewerkerstarief is gewijzigd in [Handmatig aangepast]. Het originele tarief van het artikel blijft echter gewoon bestaan, alleen voor de medewerker waarvoor het tarief is aangepast, zal het aangepaste tarief gelden.

Voorbeeld:

Het gangbare tarief voor consultancy is € 130,- per uur. Medewerker Y treedt in dienst als junior consultant en uw wilt zijn tarief op € 100,- per uur zetten, zonder het gangbare uurtarief van € 130,- te veranderen.

U past in dit geval het medewerkerstarief van medewerker Y aan door de medewerkerskaart te openen en naar [Tarieven per artikel] te gaan. U opent nu het artikel [Consultancy] om het te bewerken en past de prijs aan naar €100,-. Dit artikel is nu alleen aangepast voor medewerker Y. De uren van de overige medewerkers zullen gewoon voor €130,- gefactureerd blijven worden.

Wanneer u op [Tarieven] klikt, ziet u de medewerkerstarieven die niet afhankelijk zijn van een artikel. U kunt hier een nieuw medewerkerstarief aanmaken door op [Nieuw] te klikken en het gewenste medewerkerstarief in te voeren.

Let op: De projecttarieven hebben altijd voorrang. Wanneer u bijvoorbeeld in de projectconfiguratie niet kiest voor [Medewerkerstarieven], zal het tarief waarvoor in de projectconfiguratie gekozen wordt, gebruikt worden, ook al is er voor de medewerker die op het project werkt een aangepast tarief ingesteld.

Voorbeeld:

Medewerker Y heeft een medewerkerstarief van €100,-. U heeft echter met uw klant afgesproken dat alle uren die voor een bepaald project gemaakt worden, gefactureerd zullen worden voor €110,-. Daarom heeft u het projecttarief aangepast naar €110,-. Wanneer dit project gefactureerd wordt, zullen de uren die medewerker Y op het project heeft geschreven ook voor €110,- gefactureerd worden, ondanks dat er voor hem een ander medewerkerstarief geldt.


Hoe wijzig ik een medewerkerstarief?
Hoe stel ik een klanttarief in?

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk