Oplossen van foutmeldingen bij het importeren van journaalposten in het financiële systeem

Volgen

Heeft u een koppeling tussen QicsMilestones en uw financiële systeem, zoals bijvoorbeeld Twinfield of Exact Online, dan wordt er tijdens het verwerken van de factuur in QicsMilestones een journaalpost aangemaakt. 
 
Stel dat een journaalpost niet in het financiële systeem is aangekomen, dan betekent dat vaak dat stamgegevens tussen QicsMilestones en het financiële systeem niet corresponderen.

In veel gevallen kunt u dit zelf oplossen:

  • Ga naar [Systeem] -> [Systeemlog] om te controleren of er een foutmelding is aangemaakt.
  • Bij gegevensbron ziet u of het de export naar uw financiële systeem, zoals "Twinfield", betreft of de synchronisatie van de stamgegevens (SYNCSVC).
  • Aan het begin van de regel ziet u de datum van de foutmelding. Voor de regel staat een driehoekje waarmee u de foutmelding verder kunt openklappen.

foutmelding-bekijken.png

Zie voor veel voorkomende foutmeldingen en oorzaken dit artikel.

Corrigeren en opnieuw aanbieden factuur
U kunt de factuur aanpassen door de volgende stappen uit te voeren:

  • Zoek de betreffende factuur op via [Facturen].
  • Rechtsklik met uw muis en kies [Verwerken ongedaan maken]: QM stopt met het aanbieden van de factuur.
  • Rechtsklik met uw muis en kies voor [Goedkeuren ongedaan maken]: de factuur krijgt de status [Voorgesteld], zodat aanpassingen kunnen worden doorgevoerd.
  • U kunt de factuur aanpassen.
  • Rechtsklik met uw muis en kies voor [Goedkeuren]: het factuurvoorstel krijgt de status [Goedgekeurd]. Zodat de factuur verder verwerkt kan worden.
  • Rechtsklik met uw muis en kies voor [Verwerken]: de factuur wordt aangeboden aan het financiële systeem met de juiste gegevens.
  • Rechtsklik met uw muis en kies voor [Probeer nogmaals te synchroniseren]. De journaalpost zal nu aangemaakt worden.

U kunt in het facturatiescherm een aantal kolommen toevoegen, zodat u voor de verwerkte facturen kunt zien of er een foutmelding is geweest. De volgende kolommen zijn relevant voor het monitoren van foutmeldingen:

  • Is geëxporteerd
  • Reden mislukken verwerking
  • Verzendstatus
  • Status synchronisatie

Om bovenstaande kolommen toe te voegen, volgt u de volgende stappen:

  • Ga naar het menu [Facturen].
  • Klik rechtsboven in uw scherm op het tandwiel [Mijn voorkeuren]:

mijn-voorkeuren.png

  • Voeg de kolommen toe. Selecteer de kolommen bij [Beschikbare kolommen]. Klik vervolgens op het pijltje naar rechts om ze in de lijst [Geselecteerde kolommen] te plaatsen. Klik op [Ok] om de kolommen definitief aan uw scherm toe te voegen:

mijn-voorkeuren-kolommen-toevoegen.png

  • U kunt nu filteren op [Status synchronisatie] -> [Fout]. U krijgt dan alle facturen te zien met een foutmelding.
  • U kunt doorklikken op de link [Fout] voor meer details over de foutmelding op de factuur.

Tip: Door rechtsboven in uw scherm te kiezen voor [Voeg weergave toe] kunt u een tegel op uw startpagina maken, zodat uw filters en kolommen bewaard blijven en u deze weergave de volgende keer weer kunt gebruiken.

Voor meer informatie over het werken met weergaven zie:

https://qicsbv.zendesk.com/hc/nl/articles/207982256-6-3-Wat-kan-ik-instellen-bij-Mijn-weergaven

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk